Download menu
Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
- PaKo
- Autor tématu
- Offline
- Novota
Méně
Více
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
7 roků 10 měsíců zpět #20876
od PaKo
Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn vytvořil uživatel PaKo
Ahoj, obracím se na Vás s malým dotazem, kde budou hrát určitě velkou roli zkušenosti s DR-kem.
Ve zkratce. DR 650 rs 91 jsem pořídil na podzim, a dávám ji do mně vyhovujícího stavu.
Napnut vyvažovák, zkontrolován rozvoďák, vyměněná spojka,...
Teď přišel na řadu výfuk.
Motorka jela výborně, trochu špatně se sbírala pod 3 tis. otáček, ale jinak mě to po několika sezónách na bigovi příjemně překvapilo.
Jela dle mého s maximálním potenciálem s přihlédnutím na zavřený 2 origo výfuky.
Hlavní tryska 150, volnoběžná 47,5, bohatost na 1 a 3/4 otáčky, jehla uprostřed.
Vzhledem k rozpadajicím se koncovkám jsem pořídil na bazaru nerezový VIPER, ovál dlouhý 45 cm, uvnitř perf. trubka 50-ka. Po vzoru Leo Vincka enduro jsem jako zámečník lehce vyrobil DB killer s výdechem o vnitřním průměru 28 mm a namontoval asi spíš na stálo...
Výfukové potrubí vnitř. průměr 38mm jsem vedl kvůli délce a hlučnosti raději na levou stranu je origo nově svařené a napasované na stávající gumová uložení kvůlivá vibracím.
Po nastartování motor držel na sytič, ale při snaze o vypnutí sytiče či přidání plynu střílení a zdechání. Chudá směs..... (chudá na benzín pro upřesnění) (-:
A teď několik otázek ......pokud se teda dají paušálně odhadnout, to právě závisí na tom citu pro tento model. A možná to ani není možné odhadnout.
Dali by jste jehlu o 1 nebo 2 zářezy výš ?
Na kolik otáček by jste na poprvé povolili bohatost ?
Napadlo by vás někoho dát tam ještě větší trysky ?
Víte někdo k čemu je na karbecu z venku zalepená ta malá ocelová kulička mezi šroubkem bohatosti a otvorem difuzoru do motoru ?
A poslední, má někdo přímou zkušenost s tím převrtáním šoupátka na 2 x 3,1 mm ?
stalo se někomu, že to bylo třeba horší ? Nerad bych ten díl zmrvil a pak nějak dodatečně zalepoval nebo sháněl.
PS. Rád bych pohodovou bublavou jízdu s tahem co nejvíc odspodu, klidně na úkor vysokého výkonu ve vyšších otáčkách, tam zas tak moc nechodím. Doufám, že vše zdárně dokončím a poladím a uvidíme se na srazu kde vše rád předvedu a dodiskutuju.
Trochu jsem se rozepsal, tak snad vám to v tento zimní čas zase tak moc nevadí....
Děkuju a hezkej víkend, Pavel
Ve zkratce. DR 650 rs 91 jsem pořídil na podzim, a dávám ji do mně vyhovujícího stavu.
Napnut vyvažovák, zkontrolován rozvoďák, vyměněná spojka,...
Teď přišel na řadu výfuk.
Motorka jela výborně, trochu špatně se sbírala pod 3 tis. otáček, ale jinak mě to po několika sezónách na bigovi příjemně překvapilo.
Jela dle mého s maximálním potenciálem s přihlédnutím na zavřený 2 origo výfuky.
Hlavní tryska 150, volnoběžná 47,5, bohatost na 1 a 3/4 otáčky, jehla uprostřed.
Vzhledem k rozpadajicím se koncovkám jsem pořídil na bazaru nerezový VIPER, ovál dlouhý 45 cm, uvnitř perf. trubka 50-ka. Po vzoru Leo Vincka enduro jsem jako zámečník lehce vyrobil DB killer s výdechem o vnitřním průměru 28 mm a namontoval asi spíš na stálo...
Výfukové potrubí vnitř. průměr 38mm jsem vedl kvůli délce a hlučnosti raději na levou stranu je origo nově svařené a napasované na stávající gumová uložení kvůlivá vibracím.
Po nastartování motor držel na sytič, ale při snaze o vypnutí sytiče či přidání plynu střílení a zdechání. Chudá směs..... (chudá na benzín pro upřesnění) (-:
A teď několik otázek ......pokud se teda dají paušálně odhadnout, to právě závisí na tom citu pro tento model. A možná to ani není možné odhadnout.
Dali by jste jehlu o 1 nebo 2 zářezy výš ?
Na kolik otáček by jste na poprvé povolili bohatost ?
Napadlo by vás někoho dát tam ještě větší trysky ?
Víte někdo k čemu je na karbecu z venku zalepená ta malá ocelová kulička mezi šroubkem bohatosti a otvorem difuzoru do motoru ?
A poslední, má někdo přímou zkušenost s tím převrtáním šoupátka na 2 x 3,1 mm ?
stalo se někomu, že to bylo třeba horší ? Nerad bych ten díl zmrvil a pak nějak dodatečně zalepoval nebo sháněl.
PS. Rád bych pohodovou bublavou jízdu s tahem co nejvíc odspodu, klidně na úkor vysokého výkonu ve vyšších otáčkách, tam zas tak moc nechodím. Doufám, že vše zdárně dokončím a poladím a uvidíme se na srazu kde vše rád předvedu a dodiskutuju.
Trochu jsem se rozepsal, tak snad vám to v tento zimní čas zase tak moc nevadí....
Děkuju a hezkej víkend, Pavel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin
- Offline
- Diskutér spamista :-)
Méně
Více
- Příspěvky: 2196
- Karma: 19
- Obdržená poděkování 92
7 roků 10 měsíců zpět #20877
od Martin
Odpověděl Martin pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
Ahoj pane.
Nevím,zda jsem ten správný,kdo by ti měl poradit.ale takové akce si myslím,že budeš muset jít pokus-omyl nebo zkoušení a laborace.
Bohužel ti asi nic jiného nezbyde. Každý motor se chová trochu jinak-nelze to na stopro paušalizovat. Průchodnost air filtru,stav opotřebení motoru,povětrnostní podmínky(zima,teplo) atd... se liší.
To provrtání se tu už někde řešilo a bylo to i na těch DE stránkách. Pivča to sem myslím dával.
Nevím,zda jsem ten správný,kdo by ti měl poradit.ale takové akce si myslím,že budeš muset jít pokus-omyl nebo zkoušení a laborace.
Bohužel ti asi nic jiného nezbyde. Každý motor se chová trochu jinak-nelze to na stopro paušalizovat. Průchodnost air filtru,stav opotřebení motoru,povětrnostní podmínky(zima,teplo) atd... se liší.
To provrtání se tu už někde řešilo a bylo to i na těch DE stránkách. Pivča to sem myslím dával.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Autor tématu
- Offline
- Novota
Méně
Více
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #20879
od PaKo
Odpověděl PaKo pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
Dával, tam jsem to právě četl, jen koukam na YT a tam třeba zase chlapík zalepuje jednu z těch dírek. Konec konců, nikdy jsem třeba neměl špatnej pocit z reakce motoru na přidání plynu. Takže převrtavat to asi nebudu. Na první pokus nastavím jehlu o jeden zářez výš, vytočím trysku bohatosti na 2,5 otáčky. A pokud to nebude mít výraznej problém po 20 vteřinách sytiče, vypnu ho a pokusím se odhadnout na kolik je směs bohatá podle normálního volnoběhu. Počet závitů volnobežného šroubu jsem si před rozděláním stejně nezapsal, takže pokus omyl. Ještě bych si rád vyrobil nějaký pěkný retikulum na šroub bohatosti, ať se to hezky šteluje. (Spálená ruka, zmrvenej šlic na šroubku bohatosti...)
No a den se se dnem sešel, a já si krátím čekání na sadu těsnění do karbecu z wemota výrobou nastavovacího retikula na šroub bohatosti.
Do nepotřebné mosazné osky jsem vyvrtal 2-ku díru, stejně tak do konce stávajícího šroubku bohatosti. jednotlivé komponenty jsem propojil uvniř 2-kou drátem z výpletu z kola, slepil epoxidem a doplnil o T-kus, aby se mně lépe orientovalo v počtu otáček.
Čerstvě zalepeno, nevycizelováno.....
No a den se se dnem sešel, a já si krátím čekání na sadu těsnění do karbecu z wemota výrobou nastavovacího retikula na šroub bohatosti.
Do nepotřebné mosazné osky jsem vyvrtal 2-ku díru, stejně tak do konce stávajícího šroubku bohatosti. jednotlivé komponenty jsem propojil uvniř 2-kou drátem z výpletu z kola, slepil epoxidem a doplnil o T-kus, aby se mně lépe orientovalo v počtu otáček.
Čerstvě zalepeno, nevycizelováno.....
Poslední změna: 7 roků 10 měsíců zpět uživatelem PaKo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Autor tématu
- Offline
- Novota
Méně
Více
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
7 roků 9 měsíců zpět - 7 roků 9 měsíců zpět #20881
od PaKo
Odpověděl PaKo pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
Ahoj ve spolek, tak to vypadá, že vlákno tvořím skoro sám, takový téměř monovlákno.
O víkendu jsem osadil karburátor novýma těsněníma, v neděli jsem napustil nový filtr olejem, neb jsem si říkal, že ladit motor na starej, vyčichlej, ručně šitej filtr je zbytečná práce. Nakonec jsem se jal udělat ventily ať je všechno dokonalé, ale ouha, v deklu nacházím ukroucenej, zasilikonovanej šroub. Zrovna ten na domečku vačky.
Dekl dolů, boj s vrtáčkama, sada vytahováků nepomáhá, nakonec odvrtávám 4,8-kou a řežu novej závit. Bez demontáže je to porod. Oblepit páskou kvůli pilinám, vycpat hadrama, magnet na dočištění. Osazeno nové gufero dekompresoru. (cca 11,-Kč)
Trochu mně trvalo, než jsem z manuálu vyčetl, do kterých-že to děr patří šrouby s těsnícíma podložkama, a že je to všechno asi jinak, než to bylo složený. Majitel přede mnou těch 5 podložek osadil asi namátkově.
Trochu jsem řešil jak zároveň odmastit kontaktní plochy a přitom namazat vačku pod domečkama, páč jsem se bál, že těch pár vteřin, než se dostane olej nahoru může být pro uložení vačky osudné.
Nakonec jsem nasilikonoval odmaštěné komponenty a těsně před sesazením jsem naolejoval vačku štětečkem a rychle složil.
Měl jsem stíhu z toho utrženýho šroubu a tak jsem na celej dekl nepoužil ani kapku lepidla na šrouby. Jenom 10 Nm moment.
Jehla je zvednutá, bohatost na 2,5 ot., karbec se bliští, rozvoďák v cajku, vyvyžováky dopnutý, ventily udělaný, spojka nová, výfuk dopasovanej, teď už jen bojuju se svědomím, za jak dlouho od složení to nakopnout. V poledne to bude 14 hodin a už to asi nevydržím.......
Měl bych pak doplnit ve výsledku nějaký fotky, jen mám vždycky trochu problémy s těma 100 kB.
PS. Mám vypůjčenej momenťák od 5 do 40 Nm, a moc se mně to líbí, nemáte někdo s nějakým, cenově dostupným dobré zkušenosti? Konečně konec boje se svědomím...(..."je to dost utažený"?) (SMAJLÍK)
...tak hezkej zimní čas...
PS2.
Koukám, že mně na stole po složení zůstala ležet segrovka, zhruba 14mm. Doufám, že jenom vypadla z regálu, neb vypadá nově, nemastně a neošoupaně.
Nenapadá vás někoho, zda nemohla přece jenom někam patřit?
Ségrovka do vnitřní díry....
O víkendu jsem osadil karburátor novýma těsněníma, v neděli jsem napustil nový filtr olejem, neb jsem si říkal, že ladit motor na starej, vyčichlej, ručně šitej filtr je zbytečná práce. Nakonec jsem se jal udělat ventily ať je všechno dokonalé, ale ouha, v deklu nacházím ukroucenej, zasilikonovanej šroub. Zrovna ten na domečku vačky.
Dekl dolů, boj s vrtáčkama, sada vytahováků nepomáhá, nakonec odvrtávám 4,8-kou a řežu novej závit. Bez demontáže je to porod. Oblepit páskou kvůli pilinám, vycpat hadrama, magnet na dočištění. Osazeno nové gufero dekompresoru. (cca 11,-Kč)
Trochu mně trvalo, než jsem z manuálu vyčetl, do kterých-že to děr patří šrouby s těsnícíma podložkama, a že je to všechno asi jinak, než to bylo složený. Majitel přede mnou těch 5 podložek osadil asi namátkově.
Trochu jsem řešil jak zároveň odmastit kontaktní plochy a přitom namazat vačku pod domečkama, páč jsem se bál, že těch pár vteřin, než se dostane olej nahoru může být pro uložení vačky osudné.
Nakonec jsem nasilikonoval odmaštěné komponenty a těsně před sesazením jsem naolejoval vačku štětečkem a rychle složil.
Měl jsem stíhu z toho utrženýho šroubu a tak jsem na celej dekl nepoužil ani kapku lepidla na šrouby. Jenom 10 Nm moment.
Jehla je zvednutá, bohatost na 2,5 ot., karbec se bliští, rozvoďák v cajku, vyvyžováky dopnutý, ventily udělaný, spojka nová, výfuk dopasovanej, teď už jen bojuju se svědomím, za jak dlouho od složení to nakopnout. V poledne to bude 14 hodin a už to asi nevydržím.......
Měl bych pak doplnit ve výsledku nějaký fotky, jen mám vždycky trochu problémy s těma 100 kB.
PS. Mám vypůjčenej momenťák od 5 do 40 Nm, a moc se mně to líbí, nemáte někdo s nějakým, cenově dostupným dobré zkušenosti? Konečně konec boje se svědomím...(..."je to dost utažený"?) (SMAJLÍK)
...tak hezkej zimní čas...
PS2.
Koukám, že mně na stole po složení zůstala ležet segrovka, zhruba 14mm. Doufám, že jenom vypadla z regálu, neb vypadá nově, nemastně a neošoupaně.
Nenapadá vás někoho, zda nemohla přece jenom někam patřit?
Ségrovka do vnitřní díry....
Poslední změna: 7 roků 9 měsíců zpět uživatelem PaKo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
Méně
Více
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
7 roků 9 měsíců zpět - 7 roků 9 měsíců zpět #20883
od Piwča
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Odpověděl Piwča pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
Čau, ta ségrovka nevím, to se pozná ...
Jestli chceš investovat, mrkni na TOHLE . Lepší je se předem zeptat, co ta sada obsahuje. Bejvaj tam dvě hlavní trysky, jehla, pružinka, podložka pod jehlu a hlavně 2 samolepky (překvapivě i menší trysky než origo).
Navíc jestli je to otevřený z 25 Kw, tak se v tom už někdo hrabal a cokoli se pak liší od originálu (výfuky atp.) tak je to občas problém nějak doladit. S čím kam hejbat a co měnit se prostě musí vyzkoušet. Až to budeš mít nasranej podesátý venku, tak třeba stejně koupíš to Dyno. Mě to pomohlo, akorát na volnoběh se to někdy trochu houpe a při ubrání z vysokejch uprdává z laufu, ale nic hroznýho.
Někdo dá jen koncovky, na nic nešáhne a v pohodě. No a někdo z toho málem zešílí
Jestli chceš investovat, mrkni na TOHLE . Lepší je se předem zeptat, co ta sada obsahuje. Bejvaj tam dvě hlavní trysky, jehla, pružinka, podložka pod jehlu a hlavně 2 samolepky (překvapivě i menší trysky než origo).
Navíc jestli je to otevřený z 25 Kw, tak se v tom už někdo hrabal a cokoli se pak liší od originálu (výfuky atp.) tak je to občas problém nějak doladit. S čím kam hejbat a co měnit se prostě musí vyzkoušet. Až to budeš mít nasranej podesátý venku, tak třeba stejně koupíš to Dyno. Mě to pomohlo, akorát na volnoběh se to někdy trochu houpe a při ubrání z vysokejch uprdává z laufu, ale nic hroznýho.
Někdo dá jen koncovky, na nic nešáhne a v pohodě. No a někdo z toho málem zešílí
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Poslední změna: 7 roků 9 měsíců zpět uživatelem Piwča.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Autor tématu
- Offline
- Novota
Méně
Více
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
7 roků 9 měsíců zpět #20886
od PaKo
Odpověděl PaKo pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
Ahoj, díky za tip, myslím, že časem budu muset asi vyměnit hlavně jehlu, v tom místě, kde prochází šoupětem je už o 0,6mm menší.
Jinak včera proběhl zkušební start, chytila hned, do výfuku neprská, nechal jsem trochu prohřát motor a začal se zabývat šroubkem bohatosti, od 1,75 do skoro 3 otáček je reakce téměř nepostřehnutelná, točením se volnoběh nijak neměnil, ani reakce na plyn, ani padání otáček zpátky do volnoběhu. Otáčky padají pomaleji než před úpravama, ale díky tomu to asi zase nestřílí do výfuku. Rád bych tomu rychlejšímu klesání do volnoběhu pomohl, myslím, že by to vyřešilo zkrácení té pružinky a zvětšení děr v šoupěti. Představuju si, že by to pomohlo rychlejšímu nasátí vzduchu nad šoupátko a tím k rychlejšímu poklesu otáček. Tím se ale asi paradoxně směs na chvíli ochudí a střelí si to...Nechci přehnat tenhle nevratný proces, takže to asi zkusím na víckrát.
Píšou 3,15 dírky a 2 závity na pružince, začnu třeba 2,8 dírkama a jedním závitem.
Ale jsem rád, že to všechno funguje. Je to radost. Dokonce i ten vyrobenej DB killer funguje perfektně a tlumí ty ostrý nepříjemný zvuky a zůstává jen brum.
Tak hezkej den, draci.
Jinak včera proběhl zkušební start, chytila hned, do výfuku neprská, nechal jsem trochu prohřát motor a začal se zabývat šroubkem bohatosti, od 1,75 do skoro 3 otáček je reakce téměř nepostřehnutelná, točením se volnoběh nijak neměnil, ani reakce na plyn, ani padání otáček zpátky do volnoběhu. Otáčky padají pomaleji než před úpravama, ale díky tomu to asi zase nestřílí do výfuku. Rád bych tomu rychlejšímu klesání do volnoběhu pomohl, myslím, že by to vyřešilo zkrácení té pružinky a zvětšení děr v šoupěti. Představuju si, že by to pomohlo rychlejšímu nasátí vzduchu nad šoupátko a tím k rychlejšímu poklesu otáček. Tím se ale asi paradoxně směs na chvíli ochudí a střelí si to...Nechci přehnat tenhle nevratný proces, takže to asi zkusím na víckrát.
Píšou 3,15 dírky a 2 závity na pružince, začnu třeba 2,8 dírkama a jedním závitem.
Ale jsem rád, že to všechno funguje. Je to radost. Dokonce i ten vyrobenej DB killer funguje perfektně a tlumí ty ostrý nepříjemný zvuky a zůstává jen brum.
Tak hezkej den, draci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Autor tématu
- Offline
- Novota
Méně
Více
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
7 roků 9 měsíců zpět #20887
od PaKo
Odpověděl PaKo pro téma Ladění BST 40 na otevřený výfuk souhrn
A tady posílám odkaz na motorkáře, kde se dá v profilu shlédnout pár fotek, sem to nějak nejde vložit, a pod 100 kb vypadají ty fotky hrozně.
Včerejší výlet v -4 st. C nic moc teplíčko.....
www.motorkari.cz/motorka/?mid=110563
Včerejší výlet v -4 st. C nic moc teplíčko.....
www.motorkari.cz/motorka/?mid=110563
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.307 sekund