Download menu

Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19972 od Zvěřáki
Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu vytvořil uživatel Zvěřáki
Zdravím všechny příznivce!

sděluji, že zhruba za 14 dnů bude konečně možné koupit řetězové kolečko na DR650SE se 13-ti zuby! Jak všichni víte, nejmenší doposud v republice sehnatelené bylo se 14-ti zuby. Loni na podzim jsem poprosil firmu Beran tuning, zda by mohli doplnit sortiment o kolečko se 13-ti zuby. To se nyní stalo skutečností. Takže konečně stačí do lesa přehodit kolečko za cca 300kč 13z a na cestu si třeba zase dát 16z.
Nejsem jejich prodejce! Pouze fanda DR650SE.
Enduru zdar!
Poděkovali: Piwča

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 8 měsíců zpět #19974 od Martin
Používal jsem pouze 14,15a16ti zubové kolečka,ale o 13tce bych pochyboval,že to bude to pravé ořechové. :) Nebude to už moc malý rozměr? Aby řetěz neodíral hodně blizák na kyvce.
Ve předu jsem měl 14tku a vzadu 43 zubů rozetu a bylo to v kopcích docela znát. Na přejezdech se motor vytáčel do aleluja,ale v terenu to bylo OK. B)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19977 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
V USA se kolečko s 13z na tuhle motorku dá normálně koupit. Jen tady to nešlo. Takže bych v tom neviděl problém. Samozřejmě je potřeba upravit průměr zajišťujícího kroužku, ale to bylo potřeba už i pro 14z kolečko. Taky jezdím 14-43, ale někdy je potřeba aby byly kvalty pomalejší. Prostě tam kde musíš za 1, pak už můžeš za 2 a to prostě občas potřebuju. Na přejezdech nemusím valit, ale s převodem 14/43 jsou přejezdy okolo 90kmh pro motor akorád i s rezervou. krátkodobě i 130. A to je víc než dost. Takže snížení mi nevadí...teda když mluvím o vyjížďkách, co jsou vysloveně teréní a někdy dost náročné. Na cestu je samozřejmě potřeba převod změnit.
Kluzák řetězu může dostávat možná maličko víc zabrat ve skocích a pod. Po rovině a po doskocích je kyvka v negativu a tam je místa dost. Každopádně se na to těším, :) V kombinaci s dalšíma úpravama je to pak prostě jiná motorka. :evil:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 8 měsíců zpět #19978 od Martin
Máš pravdu,že do terenu je potřeba něco vyzkoušet a prubnout.
Jen na okraj-co máš na mysli s těma dalšíma úpravama?
Máš jiné vidle,centrál,řídítka,páčky? Nebo další vychytávky B)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19981 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
Předloni se mi ulomil zub na trojce (klasika u SE). Tím to více méně začalo. Tady ještě nejde přímo o úpravy, ale spíš o důležité věci. Každý kdo už DR má nějakou dobu a zajímá se, ví, že SEčka jsou skvělé, ale mají pár zásadních problémů, které je vhodné včas zkontrolovat: základní info zde: dr650.wikia.com/wiki/Potential_problems_to_be_aware_of

Takže ulomený zub vlezl mezi převod kliky a vyvažováku. Motor jsem tedy dal dohromady kompletně, včetně zalapování ventilů, vyvážení kliky, přebroušení hlavy, dal jsem nový pár onoho rizikového 3rd soukolí a spoustu dalšího. Šrouby NSU-tedy čidla neutrálu taky byly volné. Takže to byl takový základ. Samozřejmě nové ložiska přepáčka, repase poteflon.vodítek ve vidlích, řetězovka atd.

Ale k těm úpravám došlo až letos na základě poznatků a zjištění z terénu co by to ještě chtělo. Takže letos bezhrazdy ZETA, zvýšení řidítek, lehká slušivá maska, měkké blinkry, snížené stupačky o 2,2cm, olej do tlumičů 5W místo 10, KN filtr, výfuk leo vince už z minulé sezóny. Nové gumy do unašeče rozety (výměna dělá divy-pokud byly staré už vymačkáné-tedy s vůlí). Gumy do terénu jezdím Heidenau K74 zadek K79 předek. Rozpletl jsem kola, nechal galavanicky pozinkovat špice, niple, takže kola jako nové a sehnal jsem si do terénu druhou sadu, kterou jsem taky rozhodil a zrepásnul, ať si v lese nezničím nebouchlé kola. Na cestu mám mitas E-09 opčas i do pole. Po úpravách je motorka pocitově znatelně pevnější, ostřejší, v terénu příjemnější kvůli řidšímu oleji ve vidlích, říditka mám víš a stupačky níž, takže ve stupačkách se jede mnohem lépe, závažíčka z řidítek jsou taky pryč. S KN filtrem je spodek ještě lepší a hlavně plynulý bez díry, kterou jsem dříve vnímal. A váha šla taky dolů. Vzadu stupačky, čidlo stojanu, zámek helmy, výfuk-cca. 3kg a předek, maska, držáky blinkrů, měkké lehké binkry, al distance nad pručinou ve vidli, závažíčka, zrcátka (do terínu neberu), řidítka taky cca. 2kg. A to je znát. Je to navíc hodně znát proto, že to byla hlavně váha odebraná nahoře motorky a né dole.
Teď ještě snižuji sedlo, protože v terénu někdy když je prekérka, pomůže lepší došlápnutí. Doplňuji, že NIKDY nedělám nevratné zásahy. A pokud nějaké díly upravuji, dělám to jen na druhém origo kusu co seženu. Takže například jsem snížil stupačky, ale předtím jsem si sehnal druhé...sedla mám originál 3. Masku a vše ostatní mám schovanou a kdykoliv mhu uvézt moto do origo stavu. Takže tak nějak asi. Určitě jsem na spoustu věcí zapomněl..ale tohle zhruba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 8 měsíců zpět #19985 od Martin
Jak to čtu-tak to jsi taky docela slušnej pacient :evil: . Něco podobného jsem absolvoval i já před nějakým časem. Akorát zatím bez oprav převodovky a motoru(ťuk,ťuk),ale už to byly vařené kartery,letos určo spojka.
Jinak ostatní úpravy proběhly podobné jako u tebe(upsidy vepředu,repas zadku,spinač stojánku). Ale zase nějaké věci jsem na moto nalepil(držáky kufrů,topcase.
Na silnici spoustu různých p...čovinek a na bláto zase vše dolů.
Na letošek už pouze silnice.... :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19987 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
No jo...už jsem měl i období, kdy jsem ji chtěl prodat a koupit lehčí ostrou.
Ale už se mi moc zaryla pod kůži a tak asi už prostě zůstane doma.
DR není ideál do terénu, a na cestu si myslím taky vůbec ne. Ale na obojí je prostě jedinečná. :P
Je to prostě dual. Terénem a to i hodně divokým, projede a občas si i poskočí. Po zadním se vodí krásně i na cestě i v terénu. Ale má své limity a nikdy nebude stíhat ostrým lehkým. Na cestu je zase slabá, nepohodlná a pro delší jízdu ve dvou zcela nevhodná. (tedy né že by se nedalo, ale vůči afrikám a jiným...). Nicméně má prostě ještě duši těch starších poctivých endur, kterou u nových motorek nenajdeš ani za nic. Je prostě postavená tak že stačí jedna výživná sezóna a člověk se jí těžko vzdává. I přes své problémy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 8 měsíců zpět - 9 roků 8 měsíců zpět #19988 od Piwča
Dědo, asi jsi přehlédl, že Zvěřáki psal " NIKDY nedělám nevratné zásahy " Ale pácoš je, vo tom žádná :)

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Poslední změna: 9 roků 8 měsíců zpět uživatelem Piwča.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19989 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
Hele k těm upsidům, ...chci se zeptat na jednu věc, která mi párkrát vrtala hlavou. Funkce a tlumení je mi jasná. Více méně minimální rozdíly, které na této motorce nejsou významné. Ale zajímá mě váha. Jsou lehčí než klasiky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19990 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu

Piwča napsal: Dědo, asi jsi přehlédl, že Zvěřáki psal " NIKDY nedělám nevratné zásahy " Ale pácoš je, vo tom žádná :)


Ano, vratné. Vždy se dlouho odhodlávám, než něco změním. A když se nejedná jen o výměnu kus za kus který strčím do krabice, ale změním nějaký origo kus, tak jedině sehnaný kus předem ze stejného modelu.
V tom jsem pacoš horší jak kdo jiný :) Protože na jednu stranu miluji originální kusy a na druhou stranu chci aplikovat poznatky a zlepšení do praxe a hlavně jezdííít :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 8 měsíců zpět #19991 od Martin
Upsidy jsou asi o "chlup" těžší,ale rozdíl v tlumení a pérování je znatelný. Jsou i silnější trubky - méně se kroutí atd...
Nevážil jsem je ale odhaduju,že budou těžší. B)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19992 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
Ano, jak píšeš, upside byly právě proto navrženy. Celková váha je možná opravdu maličko vyšší, ale zase se významně změnilo rozložení vah. Tím pádem je těžiště v lepší poloze. nahoře jsou širší ale lehčí duralové trubky, dole těžká "pístnice" Jsou těžší neodpružené hmoty, což je nevýhoda, ale nižší těžiště, což je zase lepší.
Upside jsou modernější a tak třeba i s ventilky na vidlích a možnosti nastavení odskoku a pod, je to jistě krok dopředu.
Ale pro běžná endura jsou stále velmi vhodné klasické vidle s vyšší trvanlivostí a lepší ochranou proti nečistotám. BMW to na F650, třeba na sertau dělá furt :)
Ale vypadá to divně :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • street-dog
  • Avatar uživatele street-dog
  • Offline
  • Velmi dobrý diskutér
  • Velmi dobrý diskutér
Více
9 roků 8 měsíců zpět #19994 od street-dog
Odpověděl street-dog pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
TADY něco málo od Tyfozy ke kolečku se 13ti zuby, sice je to na Stromu, ale moc nevydrželo.

Suzuki DR 650 RSE (1993)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 8 měsíců zpět - 9 roků 8 měsíců zpět #19996 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
V terénu a v blátě celkově půjde kolečko dříve do kytek, tim spíš když je menší. Ale s tím se počítá. Každopádně je za cca. 300Kč takže je mi to fuk a výměna je rychlejší než výměna rozety. Důležitá věc je, že pokud mám standardní řetěz se 110-ti články, tak tam vleze např. 15/41 nebo 14/43, ale větší rozetu tam už nedostaneš. 1 zub na řetězovém kolečku vydá za cca 3 na rozetě. Takže když dám 13/43 nemusím měnit délku řetězu, ani rozetu a za 300kč během 5-ti minut změním převod. Fungovat to funguje, dočteš se o tom třeba na adventureriders.com
A životnost do terénu nějaká tisícovka km stačí bohatě.
Koupím, ověřím, vyzkouším, dám zprávu. ;)

Na fotce toho kolečka ze stromu, je divný ten boční otěr. Tohle se mi teda neděje. Pokud je rozeta s kolečkem v ose a kolečko je na hřídeli správně, "volně" uloženo, nemělo by se to dít. Jen se vytahají zuby. Ale to boční poškození ukazuj na nějaký problém. Vždyť je to z boku úplně vyžrané.
Ale jinak, pokud tak malé kolečko dává někdo i na silnější stromek a třeba s tím mastí i pocestě, tak to jsem pak klidný a dám si ho s radostí na DR :P
Poslední změna: 9 roků 8 měsíců zpět uživatelem Zvěřáki.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 7 měsíců zpět #20013 od pazhaut
Odpověděl pazhaut pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
tak to jsi opravdu pacoš!!! , a s tím že děláš vratné upravy , B) máš u mne velké plus ,, je to sice větší drbačka , ale stojí to za to :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 7 měsíců zpět #20018 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
třeba, až budu páprda, nebo se změní priority, přehodím to vše zpět a bude jen na cestu a taky si udrží cenu. Protože přebastlené kusy, i když jsou třeba ve věku veteránů, stejně nikdo nechce. Pokud se nepletu, tak motorku můžeš přihlásit na veteránské papíry po stáří 25-ti let. Tak když mám 96-ku, tak se to už blíží... Pak máš pojistku za babku a ceny už se ustálí. Spíš už jen pozvolna porostou.
Navíc dobře vím, kolik stojí třeba origo maska. A když v terénu něco trefím a rozbiju lampu, tak mě to bude stát víc, než když si dám za litr lehkou plastovou masku, kterou když rozbiju, o nic nejde, navíc to vypadá skvěle a ušetřím kilo váhy na předku :)
Třeba takovou masku tam teď mám a spokojenost max.
www.shop.jbr.cz/pit/produkt_det.php?id=2...:123456**key1::maska
No a originál je na půdě hezky zabalený ;)
Jinak mám i jiné díly: kartry, díly převodovky atd, mám hezké originál černo-modré sedlo, kdyby někdo chtěl - mám 3. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Giovany1971
  • Avatar uživatele Giovany1971
  • Offline
  • Novota
  • Novota
  • Motorka osvobozuje!!!
Více
9 roků 7 měsíců zpět #20046 od Giovany1971
Odpověděl Giovany1971 pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
sedlo na SE??

Sono sempre moderato critico

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 7 měsíců zpět #20047 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
Jasně, na SE. Originál boky černé s býlím nápisem SUZUKI, vrch modrý. Nepoškozené, nenatržené, neprosezené, hezké.
Kdyby byl zájem, pošlu foto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Giovany1971
  • Avatar uživatele Giovany1971
  • Offline
  • Novota
  • Novota
  • Motorka osvobozuje!!!
Více
9 roků 7 měsíců zpět #20048 od Giovany1971
Odpověděl Giovany1971 pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu

Zvěřáki napsal: Jasně, na SE. Originál boky černé s býlím nápisem SUZUKI, vrch modrý. Nepoškozené, nenatržené, neprosezené, hezké.
Kdyby byl zájem, pošlu foto.


Ahoj jestli je ještě máš pošli mi foto a kontakt na tebe na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. zavolám ti.diik. :)

Sono sempre moderato critico

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Zvěřáki
  • Avatar uživatele Zvěřáki Autor tématu
  • Offline
  • Novota
  • Novota
Více
9 roků 7 měsíců zpět #20049 od Zvěřáki
Odpověděl Zvěřáki pro téma Řetězové kolečko - rozšíření sortimentu
Ahoj. Pošlu. Večer bych se k tomu mohl dostat.
Dávám do kupy moto po sobotní vyjížďce, tak jsem neměl čas. Průraz nového zadního drapáku, naražený ráfek, utržený kryt řetězu a vodítko řetězu.
Výživná vyjížďka :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.418 sekund
Powered by Kunena fórum