Download menu
Rány z motoru -> Zdenyho prokleté DR
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Před třemi týdny jsem přijel z krásného víkendu domů, postavil motorku do garáže a zabouchl vrata. Dnes jsem vlezl do garáže, celý natěšený, že se konečně po tak dlouhé době, skoro naposledy letos na motorce projedu.
Když chcu motorku nakopnout, nemá kompresi, ale to je po dlouhém stání normální. Všimám si ale, že při každé horní úvratí v motoru něco cvakne, nebo spíš bouchne a je to cítit dokonce do starpáky. To mě napadá že něco není v pořádku a kontroluju dekompresor. Ten zaseklý není. Znovu po páce skáču a motorka na okamžik chytá. Bohužel doprovázena ohromným lomozem z motoru. Motorku vypínám a tlačím do garáže.
Hned se vrhám na rozborku.....prozatimní výsledek:
- Vyvažovací řetěz ok
- V oleji ani na filtru žádní piliny
- Vačka ok
- Ventily ok při pohledu shora.
- Svíčky ok
- Rozvoďák ok
Takže, napadá někoho co by to mohlo být? A proč se "něco" pokazilo prakticky když motorka stála?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
Eště taky mohlo vypadnout ventilové sedlo.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Heki napsal:
Eště taky mohlo vypadnout ventilové sedlo.
To bude vono.
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
Ventilové sedlo není tak hrozná oprava. Výroba nového i s nalisováním stojí pár korun.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Sundal jsem hlavu, válec i píst.
Když jsem sundal horní víko s vahadly, bouchalo to pořád.
Když jsem sudal vačku a rozvoďák, bouchalo to pořád.
Když jsem sundal hlavu, bouchalo to pořád.
Když jsem sundal válec, zvuk se vypařil.
Po sundání válce jsem očíhnul klikovku, ojnici, píst. Nikde jakákoli známka vůle, nebo něčeho v nepořádku.
Co mě ale překvapilo byla obrovská vrstva karbonu na pístu. Válec má známky stejného opotřebení jako můj předchozí motor. Takže za to nejspíš může špatný olej!
Pístní čep a píst jeví známky opotřebení. Dokonce na pístním čepu je patrná rýha, která ovšem není hmatná prstem
Příčinu cvakání ani zdroj cvakání jsem nenašel...
Přikládám fotky:
plus.google.com/photos/11107924074567445...719735457?banner=pwa
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Piwča napsal: Ten karbon bych teď moc neřešil, mrkni na ty hřídelky, jak jsou na nich vahadla, ale to nedělá neplechu ze dne na den ..
Hele v hlavě to určitě nebude, protože když jsem hlavu sundal, zvuk z toho vycházel pořád....
Jedině mě napadá, že se něco může dít pod pravým víkem...To jediné jsem ještě nesundal.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pazhaut
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 974
- Karma: 20
- Obdržená poděkování 43
a vyůhlovano bylo dobře ?
i když zpravidla to odejde spíše na píst.čepu. (zpravidla?)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
Nejsou ve válci nějaké žlábky nebo něco takového (což značí vůle čepů a to ež se píst vrtí).
Teď bez válce a pístu nikde nic necvaká?
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Heki napsal: Ten stírací kroužek mi připadá, že moc nepruží a tímpádem moc nefunguje, ale třeba se mi to jen zdá, páč to moc nafotit nejde.
Nejsou ve válci nějaké žlábky nebo něco takového (což značí vůle čepů a to ež se píst vrtí).
Teď bez válce a pístu nikde nic necvaká?
Dneska jsem vzal píst do práce. Včera se mi už v tom nechtělo vrtat. První kroužek byl zapečený a na jednom místě byl "natlačen" karbon. Nebylo to připečené, ale jak kdyby udusané bláto. Na fotkách to je vidět. Ve válci žádné žlábky nejsou. Jen je dost podřený, na můj vkus. (V oleji a na ol. filtru, žádné nevšednosti nebyly). Bez válce a pístu už nic necvaká, nebo to aspoň není slyšet.
Po sundání válce jsem nezpozoroval vůli ani na pístním čepu, ani na klice. Zkoušel jsem i tahat za magneto a vypadá že to je v pořádku.
Není to moc zřejmé, ale vypadá to, že pístní čep je naprasklý. Zkusím ho zítra vzít do práce a udělat kapilárni defektoskopii.
Ještě že mi tady v pokoji na poličce leží WISECO píst a pod stolem válec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
- první zkus ten čep jestli s ním něco není (ikdyž jsem teda ještě neviděl prasklý pístní čep).
- Pokud je ten čep v pohodě, tak bych všechno očistil, nahodil píst a válec. Ten válec bych tam heftnul jen tak bez hlavy (např na štefty navlíkni ořechy z goly nebo něco podobného a přitáhni to matkama ať to jakžtakž drží) a zkus zatočit. Pokud to nebude cvakat, tak bych to poskládal naostro a jezdil. Pokud to cvakat bude, tak bych asi volal vymítače ďábla.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Heki napsal: Já bych postupoval takhle:
- první zkus ten čep jestli s ním něco není (ikdyž jsem teda ještě neviděl prasklý pístní čep).
- Pokud je ten čep v pohodě, tak bych všechno očistil, nahodil píst a válec. Ten válec bych tam heftnul jen tak bez hlavy (např na štefty navlíkni ořechy z goly nebo něco podobného a přitáhni to matkama ať to jakžtakž drží) a zkus zatočit. Pokud to nebude cvakat, tak bych to poskládal naostro a jezdil. Pokud to cvakat bude, tak bych asi volal vymítače ďábla.
Já už to mám jakštakš vymyšlené. Problém je, že stejná rýha, co je na pístním čepu, je i na ojnici. Já osobně doufám, že to ale ničemu nebude vadit.
Postupovat budu takto....
1. Válec co mám z prního motoru, dám na honovačku
2. Pak do motoru použiju píst WISECO co mám taky z prvního motoru (je na něm najeto 15 tisíc km
3. Koupím novou vačku (5600 kč)
4. Hlavu a vahadla použiju stávající.
Díval jsem se i do převodovky, na zubech je už pěkný pitting.
Čím dál víc si myslím, že za devastaci celého motoru může ten zasraný olej!
Na začátku sezóny byly zuby v převodovce úplně v pořádku.
Stejný olej jsem používal totiž i na prvním motoru a skončil + - stejně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pazhaut
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 974
- Karma: 20
- Obdržená poděkování 43
jak to myslíš ??
možna se ptam blbě , ale zajimá mne to
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
Každopádně se mi nějak nechce věřit, že by Castrol GPS dělal takový bordel.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
www.ddauto.sk/pdf/padelany_castrol_v_evrope.pdf
www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=140647&fid=18
atd.
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
pazhaut napsal: za devastaci celého motoru může ten zasraný olej!
jak to myslíš ??
možna se ptam blbě , ale zajimá mne to
Pro oba motory jsou používal sudový Catrol GPS za cca 185,- kč za litr. Oba motory dopadly praktiky stejně. Na obou motorech, co jsem měl, jsem tento olej používal. Na obou jsem najel asi 20 tisíc kilometrů. Je fakt, že první motor na tom byl ale o dost lépe. Pístu Wiseco se nestalo nic a vložka se vyběhala o setinu mm.
Dneska mi táta měřil vložku ze současného motoru.
Origo je 95,000 mm. Moje vložka má 95,01 x 95,06....
Spotřeba oleje byla asi 4 deci na 1000 km.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Drack
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 206
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 7
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Drack napsal: Uz nekdo pancoval M2T?
pššt, dělá se na tom
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2196
- Karma: 19
- Obdržená poděkování 92
Teď jsem zahlédl nabídku na-repasované vačky. Nic o tom nevím,nedělám reklamu. Jen kopíruji.
www.offmoto.com/viewtopic.php?id=9546
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.