Download menu
Vačkožrout - aneb jak se dostat do blázince
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Asi znáte ten příběh o vačce a DR, ale pro pořádek to sem nahodím od začátku:
Žil byl jeden Heki a ten spokojeně jezdil na svém prehistorickém enduru. Tu po cestě, tu po zadním, tu po předním... a všichni byli šťastní. Jednoho dne začala zlobit převodovka, tak se motor musel rozloupnout. Při té příležitosti se zrodil nápad dát tam náhradní hlavu, trochu poladit kanály a tak dále. Jenže ta hlava měla vydřené uložení vačky (a vačku) Vyřešilo se to repasí vačky a zvětšením uložení vačky a čepu (tudíž již nešla použít sériová vačka). Takto opravený motor vesele jezdil asi týden než začal klepat. Po demontáži se zjistila smrt repasované vačky a vahadel. Inu, řekl jsem si, že to asi udělali blbě a dal vačku a vahadla na reklamaci. Uplynul asi Uherský rok a vačka byla opět nahozená. Po týdnu ježdění stejný výsledek. Usoudil jsem, že repasovaná vačka není ta cesta. Odmontoval jsem hlavu, objednal originální vačku a vahadla a vypravil se s hlavou do Brna ať nějak skloubí upravenou hlavu a sériovou vačku. Uložení vačky, které se upravovalo bylo jen jedno ze tří (dvě zůstaly sériové protože vydřené nebyly) - a po zhodnocení odborníkem je hlava hezká. tak se na nové vačce pomocí tvrdochromu zvětšil průměr pouze jednoho čepu aby pasoval do stávající hlavy. Nyní teda máme opravenou hlavu, origo vahadla, všechno nahozeno do stroje.
A co bylo dál?
Nakopl jsem to, stroj jel. Dokonce jsem si sehnal tlakoměr abych zjistil, zda čerpadlo maže. Po 12 km zahřívací jízdě naměřen předpisový tlak. Poučen z předchozích nezdarů jsem ale sundal víko hlavy že tu vačku teda omrknu. A co jsem objevil? Vahadla už jsou zase chycená. Vačka zatím žije, ale je na tom vidět, že najet ještě tak 200 km bylo by to zase na šrot.
Tudíž jsem přišel na dvě věci: Repasovaná vačka a vahadla byla asi udělaná dobře (což je mi teď hovno platné) a za druhé - je tam někde další problém.
Nejnovější hypotéza zní: Nedostatečný tlak oleje v hlavě. Když vezmeme v úvahu že za čerpadlem kde se tlak měří, je tlak dobrý, tak víme, že se to větví na dvě cesty: Zaprvé nahoru do vačky, zadruhé do kilky, kde to maže spodní ojniční ložisko skrz dutý ojniční čep, který má z obou stran ucpávky. Pokud jedna z těch ucpávek vypadla, tato mazací cesta má menší odpor a tudíž jde sem víc oleje než by mělo a druhá mazací větev do vačky nemá dostatečný tlak a proto se to sere.
Pokud máte někdo lepší nápad, tak je načase se s ním vytasit, jinak jdu zase půlit motor jinak to totiž nezjistím...
A pro ty kdo tu nudu dočetli až sem: Pokud někdo přijde na to co s tím je, má u mě litrovku zelené.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2196
- Karma: 19
- Obdržená poděkování 92
Bez sundání vačky př. hlavy a profouknutí nebo propíchnutí těch mazacích kanálků to asi nezjistíš. Dával jsi tam jinou hlavu? Možná jest-li není problém v ní.
Jinak přeju krátké hledání a úspěšné uzdravení DRka
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
V tomto místě se to maže vnitřkem vačky, která přes mazací otvory maže vahadla a i sama sebe. Nic tam ucpaného není. To bylo první, co jsem kontroloval. Celý vrch až dolů válcem do karteru je průchozí bez problému.
Ještě postřeh: Když ještě stroj kdysi jezdil bez problému, přišlo mi, že když stála nastartovaná na bočáku, do olejoznaku valilo subjektivně víc oleje. Teď tam sice teče taky, ale zdá se mi, že míň než kdysi (jsou to už dva roky, tak nevím jestli to není jen placeboefekt). Čerpadlo oleje je dobré - mám dvě, zkoušel jsem obě a problém stejný.
Vážně mi asi největší logiku dává to, že někde je mazací okruh průchozí víc než by měl a proto jde olej cestou nejmenšího odporu - a pak chybí tlak nahoře.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Po sundání ventildekla a točením motorem rukou z mazacích kanálků teče dostatek oleje. Myslím si, že nedostatečným mazáním to nebude. Navíc mi pak došlo, že kdyby byl někde mazací okruh více průchozí než by měl, budík by nenaměřil tlak. Tudíž to maže, tlak tam je.
Problémem tedy bude samotná hlava. Potom, co se několikrát předělávalo uložení vačky, asi bude problém zde. Na todle taky ukazuje to, že se vahadla nepřidírají rovnoměrně, ale pokaždé mi to podle nich připadá jako by na vačku nasedaly šikmo a nedoléhaly plně. Těžko se to popisuje - dodám fotku. Ta hlava mě prostě už třikrát vypekla, tak asi přestanu dělat pokusy a vrátím tam tu původní, která s uložením vačky nic nemá. Přes zimu mám dost času upravit si kanály i na této Držte palce.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Giovany1971
- Offline
- Novota
- Motorka osvobozuje!!!
- Příspěvky: 48
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 0
Zase na druhou stranu mám najeto 14 tis km tak v techto km se ještě nedá čekat něj problém ikdyž,,, člověk nikdy neví. Jinak já jsem se pojstil a koupil jsem pro ten případ druhou motorku s kterou sice nemužu tam kde s drakem ale po lesní cestě to pude...hodně zdaru ...zima bude hnusná a dlouhá času máš dost
Sono sempre moderato critico
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Drack
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 206
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 7
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Paja
- Offline
- Velmi dobrý diskutér
- Příspěvky: 358
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 5
Jak se vrátí napíše.
Dej mu čas.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Už aby z toho tady bylo pořádný veteránský fórum
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
pošli svůj motor na omlazení!!!!
Podle foto 600,podle výkonu lepší BIG,možná Bandit!!!
Kdyby tady fungovalo vkládání jako dřív tak by pod TADY byl odkaz!!!
suzuki-dr.kupimauto.eu/cz/600-id3838274.html
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
suzuki-dr.kupimauto.eu/cz/600-id3865225.html
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Dokonce se mi povedlo odstranit škubání při jízdě bez plynu a vynechávání při jízdě na plný gas - dělal to biosračkama po zimě zalepený palivový filtr - ačkoliv vypadal jak nový, nicmoc přes něj neteklo. Tím končím s filtrama a dal jsem to napřímo.
Pořád ale motorka při brždění motorem střílí. Je mi jasné, že tento jev s tím výfukem co mám asi plně nevymizí, ale ještě budu laborovat s nastavením a uvidíme.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
šťastný to člověk!!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Autor tématu
- Offline
- Výborný diskutér
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 99
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 7
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Moje vačka byla přidřená a je jen vyleštěna a zatím stále drží hladká, stejně jako vahadla.
Myslím si, že Heki ale řekne svoje
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.