Download menu

GO

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15152 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
Ale pánové.nemáme přece 50-60.léta,kdy se do motorů lil ztuženej tuk,a tedy měli centimetrový vůle,aby se vůbec točili,a hned nepřidřeli!V dnešní době kosmickejch technologií,je konstrukce a matroš motorů někde zcela jinde!!!Nebudu se tady rozepisovat o šlechtění ploch vysokotepelně namáhanejch kovů,struktůře moderních ocelí,a v neposlední řadě o zásadách tření,a technologických schopnostech moderních maziv!?!Koho to zajímá může pohledat na netu,nebo v odborné strojně technologické literatůře!!!Faktem zůstává,že si nikdo z renomovanývh výrobců motocyklů nemůže dovolit nějakej šlendryján při vývoji,konstrukci,a výrobě motorů,zvláště pak v takových vysoce namáhaných strojích jaký enďůra jsou!A v"dnešní" konkurenci,no to už vůůůbec ne!!!Je jasný,že každá značka má svý některý,no řekněme,"málo vychytaný"neduhy,páč je to furt jenom poťouchlej stroj,ale motorů se to už moc netýká!Mimochodem všimli jste si,že všechny jednobuchy jsou v zásadě stejný konstrukce,liší se jenom tvarem,a pár kosmetickejma zbytečnostma(např.počtem ventilů,vyvážením klikovýho mechanizmu apod.)???Pokud někdo točí trvale motůrek k horní hranici spektra otáček,tak je jasný,že spotřeba oilu se může nepatrně zvyšovat,páč ňáka vůle tam bejt musí,a v motoru je při tom dost velkej tlak,kterej najde všechny netěsnosti,ale když to začíná bejt kritický,je nejvyšší čas motor minimálně přetěsnit,nebo vychladnout,a tolik nejančit! :woohoo:

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15153 od Martin
Odpověděl Martin pro téma GO
Tak koukám,jak jste tady rozjeli docela velkou diskusi ;) ,jen tak dál.
Za chvíli,aby člověk navštívil odbornou literaturu nebo měl VŠ technickou,aby se mohl zapojit také. :woohoo:
Řešíte nevyřešitelné z naší strany.... :cheer:
Mně papá oil spíš v menších rychlostech v lese,kdy si myslím,že je motor nějak jinak namáhaný(méně se chladí,zadní kolo se protáčí,vyšší otáčky při malé rychlosti) než třeba na okreskách nebo i dálnici.
Někdo tady psal,že je to o teplotě a roztažnosti,materiálech atd.-s tim se dá souhlasit. Těch věcí okolo je docela dost a tak si můžeme o nich povídat a psát docela dost. Ale taky,co bychom jiného teď v zimě mohli dělat,ne? :woohoo:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15155 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Diskuze jak cyp ! Náhodou se tady zase něco konstruktivního řeší (ikdyby se nevyřešilo) a za tuto plodnou debatu zvedám Kubrtovi karmu :) Vesměs máš pravdu a já s tím souhlasím. Materiály jsou lepší než měli dědové v panelkách, ale i tak se prostě roztahují víc než u vodníků. (mámin hornet má cca poloviční provozní teplotu než moje prastaré DR 600 a na 6000 interval na tom hornetu nenaměřím úbytek kdežto DR mi vezme už celkem dost a to tam liju hustší - chcete li viskoznější - olej). NICMÉNĚ se ta žravost zvětšuje, jezdím převážně silnici (ikdyž brzda plyn) a to si myslím, že 34 000 km není ještě tolik, aby motor měl právo brát to co bere. Byly doby kdy jsem spotřebu oleje taky nenaměřil. Jsem zvědav co najdu při rozborce - pak to sem napíšu, páč to bude jěště před sezonou. NICMÉŇE za druhé: kamarád s dominatorem, který má z principu podobný motor (dobře, liší se to uložením vačky atd atd, ale v principu the same shit) má najeto přes 60 000 jezdí řídší olej než já a nedolívá nic. A jistě znáte ten test na Biga, který psal Pan Jirků, který s Bigem objel kus světa a v něm se taky píše, že spotřeba oleje se pohybuje pod hranicí měřitelnosti - a to i po kilometrech, které, troufnu si říct, tady na foru nemá nikdo.

Takže mé resumé, ať tu zas nemelu furt to samé dokola zní: spotřeba oleje u vzduchem chlazeného jednoválce je do jisté míry normální - má ke žravosti větší sklony než vodníky, ale musí to být v mezích. Úbytek oleje asi zaznamenat lze, ale když se musí každý tisíc dolívat, v normě to není.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět - 14 roků 2 měsíců zpět #15156 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Hlavně si neroztrhejte občanky, ahoj :laugh:
Fšichni jste tady chytrý asi jako moje už mrtvá bába, někteří dokonce i více, a to v pravdě a po zásluze, samozřejmě :)
A píchnu do toho vosího hnízda, vy metalurgisti a ředitelé parních turbín černobylských, jednou stručnou otázkou, proč Vám to ten olej tak žere?

Já sám samotinký jsem na svém SE najel už cca 25 000 km a při koupi to byla deset let stará motka ve stavu vyloženě zanedbaném turbo, takže jasný, ale nežere to oil vůbec, i když dám třeba 2x za rok D1.

Tak se hlavně závistí nepose.te a pozdravujte doma :)

edit: tím vůbec je myšleno,není to na kukátku znát=nedolívám

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Poslední změna: 14 roků 2 měsíců zpět uživatelem Piwča.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15159 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Já osobně to přisuzuju nekvalitním guferům na ventilech - protože při GO jsme tenkrát dali náhrady. Ale čert ví - nechci tipovat než to rozeberu. Každopádně dokud na tom s olejem nebudu tak jak Piwča, tak nebudu spokojený.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15160 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Heki, jezdit na něčem s čím nejsi spokojen je na prdlačku, shoda. Podívej se na to politicky, není tam olej, nemá to čo žrát a šup do jinýho vlákna tady :laugh:
Ještě do nedávna tady lidi předstírali, že pracují a stát předstíral, že jim za to platí. Tohle sebemrskačství se nechá přirovnat k čemukoliv, výsledek je stejný.
Kudy a kdy to žere olej popsal japonec v manuálu (zní to směšně pro nás kutily že), když jí jako pannu poslal do světa. Rusák by to udělal jinak, ohlásil by prodej na pátek, bylo by to v úterý, od čtvrtka fronta na motorku a ve středu by si šel pěšky domu s mlýnkem na maso, hlavně že něco.
Můžeme o tom polemizovat, ale to je asi tak všechno, co proto ...

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15161 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
Hele Piwča,a nemáš náhodou to kukátko zamalovaný barvou,třeba do půlky,to pak vypadá furt jako dobrý!?Já mám teda,jak už sem zmiňoval,prokazatelně najeto cca.teď už celejch skoro 17.tis.asi pět je mejch,a oil nedolejvám,páč to žádnej nechce,a někdy to vůbec nešetřim!Hejbám se od 3.125-7.548 ot/min.a když je hezky,tak i víc!Tak nevim kde je zakopanej punťa!?Až to začne papkat oile,tak se tomu číhnu na střívka,a to pak bude mazec!!!Většinou to zprvopočátku fakt bejvaj ty úchylný "gumičky"(který nepřišli),a než bych všechen lák dal vylejt,tak bych se radši praštil přes šrajtofli,a koupil kvalitní vorigo,páč tam ten rozdíl v ceně stejně časem naleješ v tom oileu!Metarulgii ZDAR!K.

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15162 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Hele Kubrt, to není vůbec blbej nápad, na to kukáktko ten volej prostě domalovat :)

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15165 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
No tak vidíš,a to je ten důvod,proč se Ti neztrácí oil!A pak že neni motor v DRku dobře udělanej,když Ty asi jezdíš už drahně dlouho bez oilu,a furt to vrčí?!?! :lol:

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15166 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Kubrte, ty prevíte, takhle mi o ní nemluv :laugh: olej tam je a ven se dostává jen vypouštěcím šroubem, né výfukem.
A s příspěvkama jsem právě ve druhé světové válce, ty někde v mezopotámii, trhni si :P

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15167 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
Tak sorry"předsedo",na to můžu kontrovat,že když já už jezdil na motorce,tak tys ještě šustil tátovi v pytliku!Ale nic ve zlým,to sou fóry,já vim,že tam vobčas něco málo slunečnicovýho,nebo řepkovýho cmrndneš,tak to ber s rezervou!?! :laugh: Ať se kola točí!!!K.

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15168 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Taky si šustil, vlastně co takový dva ksichty od sebe můžou navzájem čekat že :) :)

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15169 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
:woohoo: jj,asi tak!?! :side:

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Andrej
  • Avatar uživatele Andrej
  • Offline
  • Dobrý diskutér
  • Dobrý diskutér
  • Když nejde o život, tak jde o hovno!!
Více
14 roků 2 měsíců zpět #15170 od Andrej
Odpověděl Andrej pro téma GO
Vidím, že vy dva si fakt rozumíte :laugh:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15174 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Tak i když jste mi radili abych to neřešil, nedalo mi to a kuchnul jsem to. A udělal jsem dobře. Hlava je v naprostém pořádku ale válec a píst jsou v pr...i. Vložka je vydřená a píst je do půlky prasklý. To vysvětluje zvýšený únik oleje a divné syčení. Čeká mi tedy výbrus a nový píst. Máte nějaký typ kde nechat udělat výbrus(plzeň a okolí). A jaký píst? Original nebo nějaký jiný výrobce? Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15176 od Piwča
Odpověděl Piwča pro téma GO
Píst asi tuhleten , zatím jsem to neřešil, ale určitě bych ty krámy kvůli korunkám ještě prohledal. S prací nevím, poptej doporučení na motorkářích cé zet, nevidím v tom problém, nebo Ti to za flašku udělám dremlem :)

Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15183 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Dal bych wiseco nebo wössner a na výbrus bych to zavezl (poslal) panu oulehlovi. S písty wiseco má dlouholeté zkušenosti a pracuje kvalitně. Jinak když už je to rozebrané, je na místě zjistit, proč píst praskl - může být něco s ojnicí.

Momentálně dělám generálku na XT - nejprve to vypadalo že bude stačit výbrus, ale pak jsem si všiml vymlácených žlábků ve válci (škoda že nemám foto) které značily hodně velkou vůli v oku pro pístní čep (píst se potom vrtí ve válci a to je zlo). A pak mi došlo, že někdo, kdo tento problém našel, nechtěl motor půlit kvůli ojnici, tak do toho nechal udělat pouzdro, dal menší čep a stejné vložky byly i v pístu. Nevím jestli to udělali křivě nebo šlo jen o poslední záchranu motoru před smrtí a pak to rychle prodali, nicméně motor dlouho nejezdil a je teď na mě abych to dal dokupy... Proto radím mrknout se i na kliku - okem se toho moc nepozná a možnosti jak to proměřit bez vyndání kliky z bloku jsou taky omezené. Přesto doporučuju to aspoň ukázat někomu, kdo má s podobnýma motorama zkušenosti. Je lepší to udělat jednou pořádně, než vyhodit (nemalé) peníze za výbrus a pak to dělat po půlce sezony znova.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15184 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Na wiseco jsem už koukal jak radil Piwča, půjdu do něj. Klika je v pohdě. Loni v zimě jsem nechával měnit ojnici a ojniční ložisko(bylo vysypané). Motor najednou začal jít hrozně ztuha. Na válci a pístu ale neblo známky jakéhokoliv poškození. Ale zřejmě dostal jejakou pecku a projevilo se to až teď. Večer sem hodím foto. Mohl by jsi mi poslat nějaký kontakt na toho pana Oulehlu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15185 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Tak kontakt už mám :-) Je to na co dával odkaz Piwča. Sem to ale slepoň :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15189 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Tak tady jsou slíbené fotky prasklého pístu.
vluky.rajce.idnes.cz/DR650/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.389 sekund
Powered by Kunena fórum