Download menu

GO

Více
15 roků 1 týden zpět #12994 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Musí to jezdit plynule - takže nepřetáčet ale hlavně nepodtáčet! Nechat to sice před jízdou chvilku ohřát, ale rozhodně ne přehřát! Nejezdi ve městě, kde často stojíš na semaforech a motor se škvaří ve vlastní šťávě. Kecy, že motor po záběhu se musí vypálit tím, že se nechá fest zahřát jsou fakt jen kecy! Na záběh jsou ideální vyjížďky výletním tempem po bočních cestách, často řadit a jet plynule. Postupně tomu můžeš začít nakládat trošku víc, aby to zas nezlenivělo, ale vždy s citem. Po 1000 - 1500 km vyměň olej a filtr a přeměř ventily - jestli si je zabrušoval, tak si možná trochu sedly a budou chtít seřídit. S tím použitím málo kvalitního oleje na start někteří souhlasí a jiní ne - slyšel jsem i názor, že Ti z toho můžou ztvrdnout gufera na ventilech. Já doporučuju zajíždět na to, na co chceš pak jezdit pořád (a motul 5100 je dobrá volba).


Tu směs zatím neřeš - uvidíš jaké to bude po záběhu, ale jestli je spotřeba v normě, chytá to dobře a jde slušně za plynem bez propadů, tak bych to neřešil. Taky mám svíčky bělejší než by asi měly být, ale vzhledem k tomu, že to chytá slušně, jede jak z praku a spotřeba se drží na 4,5 litrech tak to asi nechám tak. Kdybych to obohatil (kvůli laďáku) mohlo by to začít žrát.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Andrej
  • Avatar uživatele Andrej
  • Offline
  • Dobrý diskutér
  • Dobrý diskutér
  • Když nejde o život, tak jde o hovno!!
Více
15 roků 1 týden zpět #12995 od Andrej
Odpověděl Andrej pro téma GO
Před rokem jsme byli kupovat s kámošem novou čtyřkoulku aces tomahavk 300 a říkali to samé co tu píšete. Nevytáčet, ale často střídat otáčky a sem tam to protáhnout. Ze začátku tam byl méně kvalitní olej, říkali že je to vyplachovací než se to zajede a po 1000km tam dali normální kvalitnější olej a spektrum otáček se posunulo už skoro na max. Po 1500 km jsme jezdili už normálně a motor je zajetý dobře :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #12996 od dr650 Feri
Odpověděl dr650 Feri pro téma GO
Dík za dobré rady. je to prvá moje GO a prvé zabehávanie motora. Vlastne na aute som zabehával motor, ale auto je niečo iné, a velký jednovalec zase niečo iné. Chytá výborne. na prvý krát nakopnem hoci kedy aj za studena( klop, klop, klop :). ) . Krásne ide za plynom, som max. spokojný. Spotrebu zatial nesledujem. Po tom čo tu píšete, asi to robím dobre. Dík ešte raz.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15122 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Nazdar, kdy je vlastně správný čas na výbrus? Jaké jsou příznaky? Moje moto(RSE) má podle tacháče 49tkm. Olej to žere tak deci na 300km. Svíčky jsou černé, do vzduchového filtru se mi dostává olej. Starty nic moc(3x 4x jak kdy). A když jsem sundal výko a otáčím magnetem, a to se mi zdá dost snadne bez zapnutí dehompresoru, slyším z motoru syšení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15123 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Spotřeba oleje je podle různých příruček ok až do 1 litr/1000 km, ale je opruz dolívat. Ono to celkem nevadí - jen si musíš spočítat, jestli se víc vyplatí dělat generálku (momentálně doma dělám kamarádovi GO na XT 600Z tenere a v materiálu to vychází na cca 20 000,- - výbrus, klika, ložiska, gufera, těsnění...) nebo dál dolívat olej, který to krom pístu může brát i přes gufera ventilů.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15124 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Celková GO je dost drahá záležitost. Gufera ventilů jsem dával na začátku loňské sezóny nová. Dost mi překvapil právě také olej ve vzduchovým filtru. Jediné jak se tam může dostávat je přes odvdušnění klikové skříně. Jestli není možné že se přes kroužky dostává přetlak do lokovky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15128 od Stoupa
Odpověděl Stoupa pro téma GO
vluky napsal:

Nazdar, kdy je vlastně správný čas na výbrus? Jaké jsou příznaky? Moje moto(RSE) má podle tacháče 49tkm. Olej to žere tak deci na 300km. Svíčky jsou černé, do vzduchového filtru se mi dostává olej. Starty nic moc(3x 4x jak kdy). A když jsem sundal výko a otáčím magnetem, a to se mi zdá dost snadne bez zapnutí dehompresoru, slyším z motoru syšení.

Deci na 300 km je dost dobrý, to neřeš. Jestli jezdíš svižně, tak vůbec. To syčení při pomalém otáčení motorem je ůnik komprese, což je naprosto normální. Černý svíce a olej ve filtru poukazují právě na ten filtr. Musí bejt zasranej. Jestli to normálně jede, určitě to není na GO ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15132 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Dobrá díky za rady, svíce a filtr dám nové. A uvidíme co to bude dále dělat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět - 14 roků 2 měsíců zpět #15135 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
no deci na 300 km je 3,33 deci na tisíc a to je 2 litry od výměny do výměny. To už není moc v pohodě kamarádi. Motor sice jede a bude takhle jezdit ještě dlouho, ale bude se to už jen horšit. Jakou jezdíš viskozitu?

Moje DR má necelých 34 000 po generálce a bere už skoro 0,5 litru oleje na tisíc. Sice chytá napoprvé, kompresi má pořád dobrou a jede jak střela, ale řešit to hodlám. Sám jsem zvědav co najdu až to začnu rozebírat.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Poslední změna: 14 roků 2 měsíců zpět uživatelem Heki.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15136 od vluky
Odpověděl vluky pro téma GO
Olej používám Motul 5000 10W40. Dá se nějak ověřit komprese bez měřáku? Alespoň orientačně. Zdá se mi právě že už to nejede také jak dřív.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15137 od Stoupa
Odpověděl Stoupa pro téma GO
Pánové, myslete si co chcete, ale velký jednobuch jako je DR, navíc vzducháč, olej žrát musí. Pohyblivé části motoru jsou několikanásobně namáhané než u vodníka. Velké teploty vadí nejvíc guferům na ventilech. Komu DR nepapá olej, jezdí jen po silnici do 4000 ot. Věřím že je pak spotřeba "téměř" neměřitelná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15138 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
No,mě teda nežere od výměny do výměny skoro nic,a to už mám najeto skoro 15.tis.,je pravda,že většinou jezdim 3 965 ot/min.tok to bude vono!!! :woohoo:

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15142 od Stoupa
Odpověděl Stoupa pro téma GO
Kubrt11 napsal:

No,mě teda nežere od výměny do výměny skoro nic,a to už mám najeto skoro 15.tis.,je pravda,že většinou jezdim 3 965 ot/min.tok to bude vono!!! :woohoo:

Tak to Ti vydrží do důchodu. A to půjdeme v 97 :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15144 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Přejděte na 15W-50 a žraní oleje o něco klesne. Je jasné, že každý motor žere olej - i nový. Ale pokud s motorem nic není a nemáš tam záměrně trojnásobné vůle, neměl bys dolévat od výměny do výměny a za tím si stojím.

Já jezdím tak z 90% silnici ale o otáčkách pod 4000 si motor může nechat zdát.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Andrej
  • Avatar uživatele Andrej
  • Offline
  • Dobrý diskutér
  • Dobrý diskutér
  • Když nejde o život, tak jde o hovno!!
Více
14 roků 2 měsíců zpět #15145 od Andrej
Odpověděl Andrej pro téma GO
Já souhlasím s Hekim. Něco si to určitě vezme, ale co je moc to je moc.Podle mě motor by měl být suchý jak pepř a když si to něco vezme v motoru tak všechno v rámci mezí. Kámoš má třeba apriliu rsv 1000(r.v. 2003) vleze tam oleje 4l a jednou jsme dělali blbosti(gumování, ježdění po zadním) a oleje ubylo 1,5l což je mazec cca. za 3 hodiny:) Ale když pry člověk jezdi hodně po zadním tak je to normální že to tak žere olej. :laugh:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15146 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Hodně velký problém - jak už se tu psalo - je vysoká provozní teplota jednoválcového čtyřtaktu - kor ještě vzducháče. Musí to mít logicky větší vůle abys nezadřel, ale z praxe vím, že když je ten motor v kondici, tak by neměl brát skoro nic. Kámošův dominator i když má už dost za sebou nepotřebuje za interval (má to sice jen 3000 km) dolívat. Chtěl jsem se ale dostat ke guferům na ventily - taky se tu o tom psalo. Jen dodávám, že když tam dáte levné náhrady místo originál gufer, vyšší teplotou, na kterou nemají materiál, ztvrdnou a pak ten olej mizí tudy. U mého motoru mám podezřění právě na ty gufera, páč byly v sadě těsnění, která stála za hovno- gumičky pod ventildekla ztvrdly jako kámen (při poslední kontrole ventilů se mi už rozpadly v ruce). Jestli jsou gufera ze stejné sady podobně kvalitní, tak potěš koště... Z tohoto důvodu tady na foru (a všude jinde) tvrdě brojím proti neoriginálním dílům do motoru. Prostě nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Už jsem zkusil a podruhé nechci :) na to tvrdnutí gufer má udajně vliv i použití nekvalitních minerálních olejů - ale to nevím co je na tom pravdy.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15147 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
Stoupa napsal:

Kubrt11 napsal:

No,mě teda nežere od výměny do výměny skoro nic,a to už mám najeto skoro 15.tis.,je pravda,že většinou jezdim 3 965 ot/min.tok to bude vono!!! :woohoo:

Tak to Ti vydrží do důchodu. A to půjdeme v 97 :dry:

...no to doufám,páč víc se stejně nedožiju!?! :laugh:

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15148 od Kubrt11
Odpověděl Kubrt11 pro téma GO
Heki napsal:

Hodně velký problém - jak už se tu psalo - je vysoká provozní teplota jednoválcového čtyřtaktu - kor ještě vzducháče. Musí to mít logicky větší vůle abys nezadřel, ale z praxe vím, že když je ten motor v kondici, tak by neměl brát skoro nic. Kámošův dominator i když má už dost za sebou nepotřebuje za interval (má to sice jen 3000 km) dolívat. Chtěl jsem se ale dostat ke guferům na ventily - taky se tu o tom psalo. Jen dodávám, že když tam dáte levné náhrady místo originál gufer, vyšší teplotou, na kterou nemají materiál, ztvrdnou a pak ten olej mizí tudy. U mého motoru mám podezřění právě na ty gufera, páč byly v sadě těsnění, která stála za hovno- gumičky pod ventildekla ztvrdly jako kámen (při poslední kontrole ventilů se mi už rozpadly v ruce). Jestli jsou gufera ze stejné sady podobně kvalitní, tak potěš koště... Z tohoto důvodu tady na foru (a všude jinde) tvrdě brojím proti neoriginálním dílům do motoru. Prostě nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Už jsem zkusil a podruhé nechci :) na to tvrdnutí gufer má udajně vliv i použití nekvalitních minerálních olejů - ale to nevím co je na tom pravdy.

...no,tento typ motoru nemá,samozřejně,o nic větší vůle než jiné,má jen lepší povrchovou úpravu vložek válců,a tvrdší pístíky i kroužky,čímž se jasně značně eliminuje větší opotřebení,při vyšších provozních teplotách motoru,najmě při vyšším zatížení,což bývá u enďur běžná prax!Co se týká horší kvality používaného maziva,tak to nemá na tvrdnutí pryže,(na rozdíl od mazacích schopností), použité v guferech stírátek ventilů,moc velký vlif,na rozdíl od kvality pryže na totok použité,jejíž tepelná odolnost bývá u neznačkových výrobků značně nestála,a velmi diskutabilní!Šetřit se má pouze,a jen na správném místě!!! ;)

Čiao.K.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět - 14 roků 2 měsíců zpět #15150 od Heki
Odpověděl Heki pro téma GO
Nechci se přít, ale nevím co je na nejklasičtější litinové vložce válce (a jejím povrchu) kvalitnějšího? I ty písty jsou stejné jako jinde. Díly motoru co má provozní teplotu 160 stupňů se dle mého laického úsudku musí roztahovat víc než díly v motoru, který má provozní teplotu 90 stupňů a k tomu stabilní teplotní režim (vodou chlazené motory). Před 15-20 lety, kdy byly vyráběny ty naše babičky se na enduro, které nikdy nebylo high-endovým modelem značky, těžko používaly kosmické materiály jako v motoGP a WSBK. Proto se domnívám, že ty větší vůle v takovém motoru jsou. Fyzika je fyzika a když se píst roztáhne do většího rozměru než válec, nepomůže sebelepší mazivo. Ale nejsem na to odborník, tudíž se rád nechám poučit.

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Poslední změna: 14 roků 2 měsíců zpět uživatelem Heki.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #15151 od pazhaut
Odpověděl pazhaut pro téma GO
sákryš , rozpravy jak v dajakém skotském NASA :)
moc do toho nevidím ,ale spíš se přikláním k Hekimu
KROM té spotřeby oleje , když dostane záhul tak si určitě chlamstne více
a to platí nejen u motky :huh:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.376 sekund
Powered by Kunena fórum