Download menu

Pár dotazů, volnoběh, startování, svíčky.

Více
5 roků 4 měsíců zpět - 5 roků 4 měsíců zpět #21424 od Johny
Ahoj, nedávno jsem se dostal k DR650 RS, roční patrně 91-93. Potřeboval bych pomoci s několika problémy.

Motorku jsem koupil od člověka, který pravil "dej sytič, 3x bez zapalování kopni, pak sytič vypni, zapni zapalování a jde na první" Což byla sice pravda ale bylo mi moc divný, že to běží za studena bez sytiče. 20minut po tom, co se motorka složila doma, jsem to našláp, přesně podle jeho návodu...po cca minutě motorka zdechla, šláp jsem - rána modrej kotník :D. No...když jsem to cca rozchodil, řekl jsem si, že to asi nebude normální chování. Vyndal jsem karboš, seřídil hladinu, byla trochu výš, jehla byla na nejbohatší pozici, dal jsem o stupeň chudší a pokud jsem to správně pochopil, šroub bohatosti volnoběhu o půl otáčky "chudší"

Proč jsem to udělal : už smrad kterej to produkovalo jasně říkal že je to bohatý...bohužel širokopásmovou lambdu jsem do výfuku nedostal ale ten smrad prostě znám...bylo to hodně bohatý.

Výsledek : motorka za studena chytá na první šlápnutí se sytičem, po cca 10-20s je schopna běžet bez něj. ALE! Volnoběh se od začátku držel na 2000RPM+ (i když už je to ohřáté) pokud se snažím ho snížit, chod motoru se z pravidelného rychle změní na nepravidelný a zdechne to. Jinak to jede parádně, za plynem to jde.

Mé otázky zní

1. Jak správně startovat (postup) pro tuto motorku (připadám si jak blb, ale lepší je se zeptat, než mít zlomenou nohou a být ještě k tomu blb)

2. Ten volnoběh, poradí mi někdo na co se zaměřit? Jestli to chápu správně, ten šroub bohatosti volnoběhu je ten komínek, který z karbce trčí přímo dolů a je k němu fakt libovej přístup. Mám s ním vůbec hýbat?

3. Nakoupil jsem pár základních věcí na provedení takové té údržby po koupi, mezi nimi svíčky NGK DPR9EA-9 ...protože v motorce jsou. Potom jsem si ale uvědomil, bůhví kdo je tam dal. Jsou ty svíčky vhodné?

Poslední karburátorovou věc jsem měl před dvaceti lety, stříkačky umím velmi dobře, ale toto je pro mě španělská vesnice. Možná se ptám hloupě ale radši se nechám poučit od lidí, kteří to už mají nějaký ten pátek a znají to jak své boty. Předem díky za všechny rady.
Poslední změna: 5 roků 4 měsíců zpět uživatelem Johny. Důvod: překlepy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21426 od RedBoryyys
Odpověděl RedBoryyys pro téma Pár dotazů, volnoběh, startování, svíčky.
Budu psát za sebe,třeba Ti někdo odpoví i jinak,tak můžeš porovnat a uvidíš.

1.-Postup startování dělám já takto-i v těchto vedrech dám na studenou motorku když jí vytáhnu z garáže sytič,zapnu klíček,jednou nebo dvakrát prošlápnu aby si natáhla benzín a pak šlápnu jakoby se švihem a naskočí mi hned.Nasednu a jedu,sundám sytič.Při startování vůbec nesahej na plyn,asi jsi na něj sáhl a přidal si že,proto Tě kopla zpátky a máš na noze modřinu...

2.-Mám ten více crossový model R,který má méně kapotáže,ale myslím si,že karburátory budou stejný a ten šroub nahmatám krásně i když na motorce sedím a mohu si poštekovat otáčky při volnoběhu,je to dlouhý šroub s pružinkou a otáčky 2000 tam mám nastavené normálně i já,takže bych s tím nehýbal,pokud je tam máš.

3.-Svíčky jsou přesně na tento model,stačí si pročíst tady fórum a najdeš plno psaní o nich.

Pokud Tě nebaví čist,což nebaví dnes hodně mladých lidí,vím,tak stačí napsat DR 650 do YouTube a vyjede Ti mraky videí s touhle motorkou,najdeš i borce tady na fóru,co to umí startovat rukou,stačí jen chvíli hledat a číst...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21428 od Johny
Díky za info. mě se jednalo o ten postup startování něco jako

1. dostaň to do polohy před kompresí
2. dekompresor
3. kopni až dolů, jinak ti to vrátí :D

Tak nějak se to snažím dělat, na plyn nesahám.

Co se týče toho šroubu, tak si nerozumíme, mě se jedná o ten šroub zapuštěný ze spoda do karbce, který šteluje poměr vzchu/palivo (bohatost) protože jak jsem psal, ten volnoběh je příliš vysoký, právě že jsem youtube probíral dost podrobně ale nejsou tam odpovědi na to co hledám, vlastně tam toho technického skoro nic není. to jsem trochu odbočil... právě z youtube vím, že ten volnoběh rozhodně nemá být 2000RPM, všem to tam bublá na 1000RPM, někomu i méně a na 2000RPM už se prodírají terénem...no pointa je taková, že mě zajímá, jestli ten šroub bohatosti, je pro volnoběh, nebo jestli šteluje bohatost celkově....abych věděl, jestli má cenu se o něj zajímat, pokud řeším ten volnoběh.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět - 5 roků 4 měsíců zpět #21429 od PaKo
Zdarec, já mám teda jinou osvědčenou teorii na startování, už ani nevím, kde a kdy jsem se to naučil.
- s dekompresorem prošlápnu tak 6 x
-dekompresor zústane zmáčklej a já pomalinku šlapu na startpáku. dokud dekompresor na řidítkách nevycvakne zpět.
-vrátím startpáku do horní polohy, zapnu klíček, sytič, a jeden pořádnej, lehkej švih, říká se, že když nenaskočí na po2 -hé, něco s ní je.
tak startuju už x tou sezónu....
Na ten šroubek volnoběhu jsem si udělal prodloužení, pro lepší setting bez popálení, nastavil jsem to před sezonou, a drží to, tak do toho nehrabu, je to opravdu jen na volnoběh....
Všchno nastavení mám popsaný na motorkářích u RD-aka.
www.motorkari.cz/motorka/?mid=110563
Měj se a ať slouží... Pavel
Poslední změna: 5 roků 4 měsíců zpět uživatelem PaKo.
Poděkovali: Piwča

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21430 od Johny
Ahoj, díky za postup...tak nějak jsem si to myslel, že by to měl člověk dostat před úvrať pak dekompresor a kopnout...musí valit...je to principově stejná hašišárna jako v mojí 4 takt travní sekačce a ta chodí už 20let pořád stejně...

Bohužel, dnešek je prokletej, přišel jsem k tomu a nejde to nastartovat. Asi po deseti kopnutích si to střelilo víc nic z toho nebylo. Vyndal jsem svíčku, abych se podíval...byla úplně čistá, ani nesmrděla benzínem... takže ode dnes už fakt nevím co s tím, v tom karbci snad neplatí fyzikální zákony nebo co. Je čistej jak slovo boží, benzín je v nádrži tak týden...snad mu nic není...svíčky nový, když jsem vrátil svíčku, po kontrole po výstřelu :D tak jsem mrknul na jehlu - paranoia, jestli jsem jí správně zajistil...vše v naprostém pořádku. Hladina je seřízená, vše chodí jak má...už jsem v koncích.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21431 od PaKo
Zkusil bych ještě jednou plovákovou hladinu, ale ne na mm, ale na logiku. Nekdy se stane, že ten špičatej čudlik, co zacpává přívod benzinu do plovákovky je u te dirky vymačkanej, a samováhou nepadá dolů, čimž je přívod benzínu trvale uzavřen. Proto ta suchá svíce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21432 od Johny
Jo, to mě ráno taky napadlo...celý jsem to ze spodu rozhodil, vyndal jsem hlavní trysku, volnoběžnou, vyraboval jsem i sytič...když jsem to povolil plovákovku, byla tam slušná hladina...takže benzín na 100% přitéká bez problému...už jsem z toho na hlavu, začal jsem už přemýšlet o tom, jestli nemám halucinace, asi 10x jsem tahal svíčku ven a kontroloval že pálí... už jsem si začal říkat, jestli se nějak nehnulo snímání polohy, nebo podle čeho to zapaluje...netuším ale ta svíčka zajiskří za jednu otáčku snad 10x tak něco by to udělat mělo, pokud by tam šel benzín(směs)....už jsem z toho blázen....když jsem vyndal ten váleček sytiče, byl mokrej od benzínu...mám 100 chutí místo jedný svíčky dát kameru a koukat do válce co se tam sakra děje ale nemám redukci na tenhle závit...auta ho moc nemívaj.

Veřejně se vzdávám a vyhlašuju SOS konkurz, pokud by někdo jel kolem Humpolce a věří si na to, pokud to navrčí - odměna ho nemine - ano tím myslím peníze... jelikož jsem dělal 2 roky v nejmenovaném autorizáku, mám averzi k servisům a zdá se, že v okolí není žádný soukromník... do takové situace s motorkou (páč Falco je stříkačka) jsem se nikdy nedostal, takže nemám ani vozík na převoz ke mě do Prahy... je to zapeklitá situace... ale čím dál víc věřím tomu, že já sám to nerozjedu...což mě točí...mám volno, každej den jak vymalovanej a jen u toho trčím v garáži.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21433 od PaKo
....hele, se sytičem, bez sytiče, oboje by mělo blafnout, napadá mě, co ten dekompresor, memůze bejt pořád aktivní, i když je vyskočenej ? Máš tam vůli na lanku ? Cejtíš festovní kompresi ?
Co tak trochen startovací zázračnej sprej do airboxu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21434 od Johny
Už jsem to možná odhalil, zdá se, že jsem měl netěsnost v okruhu sytiče, vypadalo to v pořádku ale pak jsem si na víku membrány všimnul výstupu pro nějaký podtlak(neměl záslepku - která ta má být), ukázalo se, že to má vliv na funkci sytiče...dopoledne vrátím karboš zpět do motorky a uvidí se...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21436 od Johny
Takže sytič funguje na 100% jak má, zkusil jsem i vyšší hladinu a stále beze změny...ani ťuk...suché svíčky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21437 od PaKo
Pokud je ten karbec čistej a průchodnej na 100 % mohl by to být ten dekomp.
Musí bejt prostě pořád aktivní, jinak si to neumím představit.
Pro jistotu:
Přijdu k mašině, benzín puštěnej, neutrál, zmáčknu a držím dekomp.,8x prošlápnu motor s plným plynem, což myslím nemusí mít u podtlaku vliv na bohatost, ale dělám to.
Otočím klíčkem, neutrál svití, zmáčknu dekompresor, páčka dekompresoru zůstane sama zmáčknutá, pomalu otáčím startpákou až páčka dekompresoru vyskočí, vrátím startpáku do horní polohy a bez plynu s vytaženým sytičem jednou svižně našlápnu.
Podruhé se bez opětovného zmáčknutí páčky dekompresoru vůbec nepodaří startpákou běžnému smrtelníkovi motor protočit. Máš to tak ?
Potažmo, když vyndáš svíce, já mám třeba na drakovi jednu trochu teplejší, prý je vyrovnanější zážeh, musí při nakopávání těma dírama vylítávat viditelně bo cítitelně směs. Máš to tak?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21438 od Johny
Ahoj, už si připadám jak blázen...teď z toho pro změnu tahám mokré svíčky, jiskru to hází ale nic se neděje...prostě vubec nic...nechápu. Jinak postup startování máme takřka totožný. Komprese tam je, přesně jak si řekl, pokud to nakopávačkou dám těsně před kompresi, tak na to může "hamtat švancik" ale páka se ani nehne, zatáhnu dekompresor a samozřejmě s tím už otočím...s jediným rozdílem, že mě prostě nechytne, vubec nic ani blaf...prostě nic.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21439 od Martin
Není možné,že by byl rozhozený rozvod(přeskočený řetěz) nebo utržený klínek na rotoru?
Hází jiskru v HÚ ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21440 od Johny
Jak to poznám, že pálí v horní úvrati?...nějak abych nemusel rozhodit půl mašiny

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21441 od Johny
Mám velkou prosbu...mohl by mi někdo z přítomných změřit jaké napětí mají na budící cívce pro CDI při volnoběhu, pak třeba cca 2000RPM a pak třeba při 4000RPM ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21442 od Johny
Tak já už to vzdávám, palivo je, jiskra je, komprese je, nedělá to stále nic. Můžu to zkoušet kolikrát chci, prostě ani ťuk...

Doporučí mi někde solidní servis, nebo soukromníka na vysočině?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21443 od backmen
Odpověděl backmen pro téma Pár dotazů, volnoběh, startování, svíčky.
Tak nevím.Drko nemam už dlouho ale myslím že se tady podobný problém řešil a nakonec to byll střižený někaký kolík či upadlé čidlo na rotoru alternátoru..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět - 5 roků 4 měsíců zpět #21444 od PaKo
Pravdu má, předseda.....ještě než to postupně dovezeš motomechanikovi, zkus mrknout pod kulatej deklík na boku, povolil jsem ho myslím hodně velkou podložkou, mrkni, jestli se ti údaje na drážkách pod tím deklikem krejou s HÚ. Tu bych našel klasicky šroubovákem místo svíce. Neznám ty čárky na klice, ale je to i v manuálu, kterej jsem si normálně stáhl v PDF.
Na tu diskusi o utrženým klínku si též vzpomínám....
Poslední změna: 5 roků 4 měsíců zpět uživatelem PaKo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21445 od Johny
OK, podívám se na to...možná ten kartér zkusím sundat celej... díky vám pánové i za motivaci... už mě to ubíjí, je to v podstatě takovej větší fichtl, člověk si říká, že se tam nemůže posrat nic takového, aby to doma neudělal za týden...no, může jak je vidět.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
5 roků 4 měsíců zpět #21446 od Johny
Měl jsem to rozebrat hned, to co jsem tam našel...některý lidi by prostě neměli na podobný věci hrabat...udělal jsem pár fotek, aby jste se se mnou mohli zasmát...na druhou stranu, prodat konkrétně tuhle motorku s nakopávačkou někomu v tomhle stavu, je snad trestný čin... snad stihnu ještě dnes uploadnout fotky, to se nasmějete :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.565 sekund
Powered by Kunena fórum