Download menu
Pár dotazů, volnoběh, startování, svíčky.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Motorku jsem koupil od člověka, který pravil "dej sytič, 3x bez zapalování kopni, pak sytič vypni, zapni zapalování a jde na první" Což byla sice pravda ale bylo mi moc divný, že to běží za studena bez sytiče. 20minut po tom, co se motorka složila doma, jsem to našláp, přesně podle jeho návodu...po cca minutě motorka zdechla, šláp jsem - rána modrej kotník . No...když jsem to cca rozchodil, řekl jsem si, že to asi nebude normální chování. Vyndal jsem karboš, seřídil hladinu, byla trochu výš, jehla byla na nejbohatší pozici, dal jsem o stupeň chudší a pokud jsem to správně pochopil, šroub bohatosti volnoběhu o půl otáčky "chudší"
Proč jsem to udělal : už smrad kterej to produkovalo jasně říkal že je to bohatý...bohužel širokopásmovou lambdu jsem do výfuku nedostal ale ten smrad prostě znám...bylo to hodně bohatý.
Výsledek : motorka za studena chytá na první šlápnutí se sytičem, po cca 10-20s je schopna běžet bez něj. ALE! Volnoběh se od začátku držel na 2000RPM+ (i když už je to ohřáté) pokud se snažím ho snížit, chod motoru se z pravidelného rychle změní na nepravidelný a zdechne to. Jinak to jede parádně, za plynem to jde.
Mé otázky zní
1. Jak správně startovat (postup) pro tuto motorku (připadám si jak blb, ale lepší je se zeptat, než mít zlomenou nohou a být ještě k tomu blb)
2. Ten volnoběh, poradí mi někdo na co se zaměřit? Jestli to chápu správně, ten šroub bohatosti volnoběhu je ten komínek, který z karbce trčí přímo dolů a je k němu fakt libovej přístup. Mám s ním vůbec hýbat?
3. Nakoupil jsem pár základních věcí na provedení takové té údržby po koupi, mezi nimi svíčky NGK DPR9EA-9 ...protože v motorce jsou. Potom jsem si ale uvědomil, bůhví kdo je tam dal. Jsou ty svíčky vhodné?
Poslední karburátorovou věc jsem měl před dvaceti lety, stříkačky umím velmi dobře, ale toto je pro mě španělská vesnice. Možná se ptám hloupě ale radši se nechám poučit od lidí, kteří to už mají nějaký ten pátek a znají to jak své boty. Předem díky za všechny rady.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- RedBoryyys
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 76
- Obdržená poděkování 3
1.-Postup startování dělám já takto-i v těchto vedrech dám na studenou motorku když jí vytáhnu z garáže sytič,zapnu klíček,jednou nebo dvakrát prošlápnu aby si natáhla benzín a pak šlápnu jakoby se švihem a naskočí mi hned.Nasednu a jedu,sundám sytič.Při startování vůbec nesahej na plyn,asi jsi na něj sáhl a přidal si že,proto Tě kopla zpátky a máš na noze modřinu...
2.-Mám ten více crossový model R,který má méně kapotáže,ale myslím si,že karburátory budou stejný a ten šroub nahmatám krásně i když na motorce sedím a mohu si poštekovat otáčky při volnoběhu,je to dlouhý šroub s pružinkou a otáčky 2000 tam mám nastavené normálně i já,takže bych s tím nehýbal,pokud je tam máš.
3.-Svíčky jsou přesně na tento model,stačí si pročíst tady fórum a najdeš plno psaní o nich.
Pokud Tě nebaví čist,což nebaví dnes hodně mladých lidí,vím,tak stačí napsat DR 650 do YouTube a vyjede Ti mraky videí s touhle motorkou,najdeš i borce tady na fóru,co to umí startovat rukou,stačí jen chvíli hledat a číst...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
1. dostaň to do polohy před kompresí
2. dekompresor
3. kopni až dolů, jinak ti to vrátí
Tak nějak se to snažím dělat, na plyn nesahám.
Co se týče toho šroubu, tak si nerozumíme, mě se jedná o ten šroub zapuštěný ze spoda do karbce, který šteluje poměr vzchu/palivo (bohatost) protože jak jsem psal, ten volnoběh je příliš vysoký, právě že jsem youtube probíral dost podrobně ale nejsou tam odpovědi na to co hledám, vlastně tam toho technického skoro nic není. to jsem trochu odbočil... právě z youtube vím, že ten volnoběh rozhodně nemá být 2000RPM, všem to tam bublá na 1000RPM, někomu i méně a na 2000RPM už se prodírají terénem...no pointa je taková, že mě zajímá, jestli ten šroub bohatosti, je pro volnoběh, nebo jestli šteluje bohatost celkově....abych věděl, jestli má cenu se o něj zajímat, pokud řeším ten volnoběh.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Offline
- Novota
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
- s dekompresorem prošlápnu tak 6 x
-dekompresor zústane zmáčklej a já pomalinku šlapu na startpáku. dokud dekompresor na řidítkách nevycvakne zpět.
-vrátím startpáku do horní polohy, zapnu klíček, sytič, a jeden pořádnej, lehkej švih, říká se, že když nenaskočí na po2 -hé, něco s ní je.
tak startuju už x tou sezónu....
Na ten šroubek volnoběhu jsem si udělal prodloužení, pro lepší setting bez popálení, nastavil jsem to před sezonou, a drží to, tak do toho nehrabu, je to opravdu jen na volnoběh....
Všchno nastavení mám popsaný na motorkářích u RD-aka.
www.motorkari.cz/motorka/?mid=110563
Měj se a ať slouží... Pavel
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Bohužel, dnešek je prokletej, přišel jsem k tomu a nejde to nastartovat. Asi po deseti kopnutích si to střelilo víc nic z toho nebylo. Vyndal jsem svíčku, abych se podíval...byla úplně čistá, ani nesmrděla benzínem... takže ode dnes už fakt nevím co s tím, v tom karbci snad neplatí fyzikální zákony nebo co. Je čistej jak slovo boží, benzín je v nádrži tak týden...snad mu nic není...svíčky nový, když jsem vrátil svíčku, po kontrole po výstřelu tak jsem mrknul na jehlu - paranoia, jestli jsem jí správně zajistil...vše v naprostém pořádku. Hladina je seřízená, vše chodí jak má...už jsem v koncích.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Offline
- Novota
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Veřejně se vzdávám a vyhlašuju SOS konkurz, pokud by někdo jel kolem Humpolce a věří si na to, pokud to navrčí - odměna ho nemine - ano tím myslím peníze... jelikož jsem dělal 2 roky v nejmenovaném autorizáku, mám averzi k servisům a zdá se, že v okolí není žádný soukromník... do takové situace s motorkou (páč Falco je stříkačka) jsem se nikdy nedostal, takže nemám ani vozík na převoz ke mě do Prahy... je to zapeklitá situace... ale čím dál víc věřím tomu, že já sám to nerozjedu...což mě točí...mám volno, každej den jak vymalovanej a jen u toho trčím v garáži.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Offline
- Novota
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
Co tak trochen startovací zázračnej sprej do airboxu?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Offline
- Novota
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
Musí bejt prostě pořád aktivní, jinak si to neumím představit.
Pro jistotu:
Přijdu k mašině, benzín puštěnej, neutrál, zmáčknu a držím dekomp.,8x prošlápnu motor s plným plynem, což myslím nemusí mít u podtlaku vliv na bohatost, ale dělám to.
Otočím klíčkem, neutrál svití, zmáčknu dekompresor, páčka dekompresoru zůstane sama zmáčknutá, pomalu otáčím startpákou až páčka dekompresoru vyskočí, vrátím startpáku do horní polohy a bez plynu s vytaženým sytičem jednou svižně našlápnu.
Podruhé se bez opětovného zmáčknutí páčky dekompresoru vůbec nepodaří startpákou běžnému smrtelníkovi motor protočit. Máš to tak ?
Potažmo, když vyndáš svíce, já mám třeba na drakovi jednu trochu teplejší, prý je vyrovnanější zážeh, musí při nakopávání těma dírama vylítávat viditelně bo cítitelně směs. Máš to tak?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2196
- Karma: 19
- Obdržená poděkování 92
Hází jiskru v HÚ ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Doporučí mi někde solidní servis, nebo soukromníka na vysočině?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PaKo
- Offline
- Novota
- Příspěvky: 44
- Obdržená poděkování 6
Na tu diskusi o utrženým klínku si též vzpomínám....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Johny
- Autor tématu
- Offline
- Uživatel
- Příspěvky: 16
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.