Download menu
Zmizel olej 600km -> 2 litry!
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Od koupi jsem najezdil vyjezdil asi 2,5 nádrže. Po dnešním výletě jsem se s tavil za našima na chatu a z prdele si zkontroloval olej. Nebyla tam ani kapka!!!! Naprosto mě to šokovalo. Vytáhl jsem z auta 15W40 a nalil tam litr a nic, v okýnku se nic neobjevilo, tak hurá na benzinku pro 10W40...nalil jsem tam po full, zase další litr....Nálada na bodu mrazu.
S obrovským cvakáním a strachem z úbytku oleje jsem odjel do Ostravy. Dám si chvíli voraz a jdu se podívat na ty ventily....
Budu moc rád za náměty a rady...klidně i telefonicky.
P.S. Hlava byla nedávno na generálce, z důvodu vydřené vačky. Je možné že se povolilo vahadlo a rozštelovala se ventilová vůle, to stále ale nevysvětluje spotřebu oleje, ale jen cvakání. Jediné dvě možnosti, proč to žere olej mě napadá buď špatné gufero na ventilu (To by ale nežralo toho oleje tolik), nebo, v horším případě, stírací kroužek na pístu Tlaky má motor přímo neuvěřitelné, při HÚ to kopačkou ani neprotočím ikdyž po ní skáču celou vahou.
Mě to tak štve
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Prodávající je můj kamarád, o věci jsem ho informoval. Budeme to řešit společně, jeho samotného to taky dost naštvalo co se stalo....Takže uhánět předchozího majitele v tomhle případě zrovna není na místě, naštěstí
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- admin
- Offline
- Moderator
- Příspěvky: 677
- Karma: 21
- Obdržená poděkování 11
Ještě mě napaslo jak jsi psal o sazích jestli nemáš bohatou směs, ta pak smývá olejový fim na válci může se ztrácet olej.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
- Offline
- Diskutér spamista :-)
- Příspěvky: 2487
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
admin napsal: Ahoj, to je opravdu zvláštní.Další zajímavost je ten automobilový olej ten ti zničí spojku!! Koukni ještě do airboxu jestli to tam nefluše olej. Pak jedině ty gufera na ventilech ale divné je že to nekouří. Vážně ti to někde neteče? Přeju hodně zdaru hlavně to stihni do srazu.
Ještě mě napaslo jak jsi psal o sazích jestli nemáš bohatou směs, ta pak smývá olejový fim na válci může se ztrácet olej.
Jak automobilový olej? 10W40 je 10W40, ne? Nebo jaká norma oleje se má do toho lít?
Olej mi určitě nikde neteče, na ten airbox se podívám.
S tou směsí máš asi pravdu, že je bohatá, protože na sytič to nemám šanci nastartovat, jedině zvýšením volnoběhu, ale kde se šteluje bohatost, to opravdu netuším a moc se mě do toho rýpat nechce...
Jinak jediné co jsem dneska stihl je seřídit ventily (na výfukových bylo snad 0,5mm!! To bylo asi to štěrkání. A navíc jsem si dokázal zkurvit bowden dekompresoru. Konec lanka byl už roztřepený, tak jsem ho zkrátil, ale zkrátil jsem ho moc, takže už nejde nasadit do páčky Vypadá to, že v pondělí zajdu koupit nový. Nevím jak to bez dekompresoru přežiju :-D
Zítra motorku složím, zkusím nastartovat a jsem zvědavý jestli štěrkavý zvuk zmizne. Ta obrovská vůle ventilů může mít s tím olejem souvislost, tak uvidíme.
No, s tím srazem to moc nevidím
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- A.Jah
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 84
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Filter box je čistý jak slovo boží, jen smrdí benzínem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- admin
- Offline
- Moderator
- Příspěvky: 677
- Karma: 21
- Obdržená poděkování 11
Směs se šteluje na volnoběh šroubkem zespod karburátoru a pro jízdu výškou hladiny benzánu v plovákové komoře. Je to tu taky někde popsané a určitě je to v manuálu. Šroubek by měl být povolený na 1 a 1/4 až 1 a 1/2 otáčky a hladina v plovákové komoře 14,7mm +- 1mm.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
1.) Toho oleje tam bylo málo už jak si to koupil.
2.) Olej to žere - ale to by při tomhle úbytku kouřilo jak sviň (a žralo by to leda přes kroužky. Takové množství za 600 km by to přes ventily nevzalo ani kdybys tam ty gufera neměl vůbec.
3.) Někde to teče.
Jinak by ten olej museli krast nějací skřítci nebo nevím.
Dál - automobilový olej tam určitě nelij. To že má stejnou viskozitu neznamená že to tam patří. Navíc pokud ten olej mizí, vraz tam hustější (15W-50).
Bohatost směsi se ladí víc věcma. Tím šroubkem (ale ten má vliv jen na ty úplně nejnižší otáčky), hladinou - tam nemá smysl laborovat a vraz tam co tam patří. Pak výška jehly - ta má dost vliv (vyzkoušeno) a velikost trysek (ale předpokládám, že tam budou sériové). Každopdádně ikdyby to bylo bohaté ukrutně, tak to nemůže brát barel oleje za výjezd.
A k cvakání ventilů - nechci Tě strašit, ale pokud to jelobez oleje, tak je dost pravděpodobné, že to sežralo vačku a vahadlo - a proto se ti změnila vůle na ventilu - jenže ne na šroubku, nýbrž na kluzné straně vahadla - a to poznáš jedině když sundáš víko hlavy.
No nezávidím... Napiš jak se to vyvíjí.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Heki napsal: Tvl tak pokud neúřadujou nadpozemské síly mám jen 3 vysvětlení:
1.) Toho oleje tam bylo málo už jak si to koupil.
2.) Olej to žere - ale to by při tomhle úbytku kouřilo jak sviň (a žralo by to leda přes kroužky. Takové množství za 600 km by to přes ventily nevzalo ani kdybys tam ty gufera neměl vůbec.
3.) Někde to teče.
Jinak by ten olej museli krast nějací skřítci nebo nevím.
Dál - automobilový olej tam určitě nelij. To že má stejnou viskozitu neznamená že to tam patří. Navíc pokud ten olej mizí, vraz tam hustější (15W-50).
Bohatost směsi se ladí víc věcma. Tím šroubkem (ale ten má vliv jen na ty úplně nejnižší otáčky), hladinou - tam nemá smysl laborovat a vraz tam co tam patří. Pak výška jehly - ta má dost vliv (vyzkoušeno) a velikost trysek (ale předpokládám, že tam budou sériové). Každopdádně ikdyby to bylo bohaté ukrutně, tak to nemůže brát barel oleje za výjezd.
A k cvakání ventilů - nechci Tě strašit, ale pokud to jelobez oleje, tak je dost pravděpodobné, že to sežralo vačku a vahadlo - a proto se ti změnila vůle na ventilu - jenže ne na šroubku, nýbrž na kluzné straně vahadla - a to poznáš jedině když sundáš víko hlavy.
No nezávidím... Napiš jak se to vyvíjí.
Jak jsem to koupil, olej tam určitě byl, protože ho kamarád měnil, než mi stroj dával.
Kruci, jenže motorkový olej stojí peněz jak prase a k čemu mi to je, když za pár km tam žádný olej není
No, když to jelo bez oleje, teoreticky. Proč se rozštelovaly jen výfukové ventily a né sací? Možná si ventily jen sedly, co já vím. Krom toho, kdyby to zbrousilo takový kus vahadla, musely by být v hlavě špony, nebo aspoň na olejové filtru, ne?
Heki, nejsi ty z Ostravy? Nemohl by ses mě na to podívat? Aspoň na tu směs, já si s karburátorama strašně nerad hraju.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
- Offline
- Výborný diskutér
Každopádně s tím vahadlem - to ubyva po tak malych částech, že to špony nedělá. Stalo se mi to taky a nikde nic nebylo - ten materiál prostě zmizí A výfukové vahadlo to většinou odsere první. To znamná že sací je třeba chycené míň. Ale možná že si opravdu jen sedly ventily (ikdyž ty si většinou sednou po pár km). Chtělo by to vidět.
Jinak pokud tam ten olej mizí, tak to buď teče nebo ho to žere a pokud ho to žere takhle moc tak to musí kouřit.
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Heki napsal: Zdeněk: Jsem z Opavy. Mrknout bych se na to moh - někdy přes týden odpoledne, ale musel bys přijet sem - tady mám docela slušně vybavenou dílnu.
Každopádně s tím vahadlem - to ubyva po tak malych částech, že to špony nedělá. Stalo se mi to taky a nikde nic nebylo - ten materiál prostě zmizí A výfukové vahadlo to většinou odsere první. To znamná že sací je třeba chycené míň. Ale možná že si opravdu jen sedly ventily (ikdyž ty si většinou sednou po pár km). Chtělo by to vidět.
Jinak pokud tam ten olej mizí, tak to buď teče nebo ho to žere a pokud ho to žere takhle moc tak to musí kouřit.
Takže....byl jsem to projet.....
Nastartoval jsem v pohodě, motor jel pěkne potichu.....Ujel jsem asi 60 km a začlo to mlatit znova!!!!! Během 5ti kilometrů se to posralo!!
Měl jsem sundanou svíčku, je olepená od oleje....
Krom toho jel za mnou kamarád, a že za mnou smrdí spálený olej. Zvláštní, kompres to má opravdu velkou, na kick start se postavím celou vahou a motorem neprotočím...
Jdu do žarážem sundat ten horní dekl a podívat se jak jsou na tom vahadla a vačka....
Bojím se nejhoršího
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- A.Jah
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 84
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 0
lepsi by bylo kdyby to byli ty skritci,chytil bys jednoho a vytriskal z nej kam ty ostatni dali ten olej.Ale toto??Takovyhle priznaky??
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Někde je problém s mazáním, jen nevím kde....Jak je ten vršek vůbec mazaný?
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
- Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pazhaut
- Offline
- Výborný diskutér
- Příspěvky: 974
- Karma: 20
- Obdržená poděkování 43
jak piše heki,,(a ma ve všempravdu),,, 2l na 600km je opravdu dost
sahni si na svědomi jestli jsi ho opravdu kontroloval jestli ho bylo opravdu dost
jinak musíš zjistit kama zmizel, protože uděláš hlavu a máš to znova
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
- Offline
- Diskutér
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
pisali tam ze velka ventilova vola sposobuje razy medzi vahadlom a vackou. Pisali aj ze vyfukova vacka je slabsie zasobovana olejom a motorka by nemala bezat ak je na bocnom stojane...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.