Download menu

klepani po GO

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #810 od vanis
klepani po GO vytvořil uživatel vanis
Zdravim. Mam takovy drobny problem. Udelal jsem castecne GO motoru (vybrus, pist, hlava, ventily, vacka). Po slozeni motor predl jako kote, ale zacalo v nem po chvili mirne klepat. Nechal jsem to tak, ze si to \"seda\". Po 70km jsem udelal ventily, sani bylo OK, ale vyfuk bez vule. Klepani ale zustalo, tak jsem jezdil dal. Po 500km jsem zhodil viko hlavy a ve vyfukovem vahadle jsem mel vydrenou drazku asi tak 0,3mm. Rek jsem si, ze diky repasi vacky a moznem malem poskozeni vahadla se to vydrelo. Udelal jsem repas vahadel, po slozeni byl klid. Prvni projizdka, na tretim kilometru opet klepani.:( Pri ohrevu motoru se ohriva i chladic oleje, pri zhozeni ventilovych vicek olej se roztrikuje (nevim jestli od rozvodaku, nebo to maze jak ma) Vite co s tim? PS: snad neva, ze mam DR 600:whistle: diky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • pila2
  • Avatar uživatele pila2
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #811 od pila2
Odpověděl pila2 pro téma klepani po GO
No já mám taky DR 600. Od 650 je tu ten rozdíl že zde není tlakové mazaní hlavy. U 600 se hlava maže jen tím že tam rozvodák rozstøikuje olej. S Tvým problémem Ti ale neporadím. Jedině jestli Ti v prùběhu zajíždění neubyl olej a bylo ho v motoru málo a a tím pádem se hlava už nemazala. Já když jsem motorku po výbrusu zajížděl tak mi to žøalo olej strašně moc takže je tøeba to hlídat a dolívat.
Nebo je ta vydøená drážka zpùsobená tou špatnou ventilovou vùlí. A nebo se taky pletu.
Olejový chladič se pøirozeně ohøívá spolu s motorem protože jím prochází ohøátý olej. Pokud se Ti zdá že se chladič ohøívá nějak moc tak chladič poøádně umyj od nečistot. Každopádně v dùsledku zajíždění se motor více zahøívá a tak se i chladič víc høeje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #812 od vanis
Odpověděl vanis pro téma klepani po GO
Mam prave jen manual na 650 a tak jsem predpokladal ze i tu je mazana hlava pres chladic, proto jsem psal o tom chladici. Dneska jsem stahl manual na 600, sice v nemcine a tam dle mazaciho planu by mel byt vedeny tlakovy olej do \"vackoveho loze\". Bohuzel nemuzu vycist, ani vzpomenout, kudy by mohl vest mazaci kanalek pres valec. Zarazi me, ze to zacalo znova klepat aji po tech vahadlech. Zkousel jsem aji sroubovak do ucha a posouchat ruzna mista na motoru, ale nejdou slyset zadne razy. Oleje bylo vzdycky dosti. Ted to papa asi 0,6l na 100km. Pred tim to bylo 1l na 60km, teda v terenu, na asfaltu se to dalo uhlidat. Je to zahada a zacinam byt z teho vyrizenej :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • pila2
  • Avatar uživatele pila2
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #816 od pila2
Odpověděl pila2 pro téma klepani po GO
No já jak jsem dělal výbrus tak jsem měl pøirozně válec dole. K tomu mazání - vačka je usazena v takové vaničce a olej se tam dostává jedině rozvodovým øetezem, s tím, že díky té vaničce tam poøád nějaký olej je. Rozhodně nejde o tlakové mazání.
Pokud jde o to klapání tak Ti neporadím. Jedině mě napadají dekompresory. Ty nadzvedávají vahadla u výfukových ventilù. Možná jestli nejsou špatně nastavená lanka od dekompresorù. Ale fakt nevím.
Jinak k tomu oleji: pøed výbrusem mi to po silnici žralo tak2-3 dcl na 100km. Po výbrusu to žralo snad ještě víc dokud jsem nenajel asi tak 1300km. Ted mám spotøebu oleje prakticky nula.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #817 od vanis
Odpověděl vanis pro téma klepani po GO
Kdyz tak kuk na www.pedros.unas.cz/foto/oil.jpg To jsem vytahl z teho manualu, je tam \"odborny\" preklad:whistle: tak z teho nesu moc chytrej.
Dekompraky jsem zkousel pomalinku pootacet rukou a pri otoceni asi tak 5mm v nich jde citit klepani vahadel, tak si myslim, ze v tom chyba nebude. Pruser je, ze jsem vytahl zavit na jednou sroubu, tak se me moc nechce to rozebirat, ale uz jsem odhodlanej, ze jak se pokazi pocasi, tak to kuchnu. Ovsem jak bude ve vahadlu dura, tak nevim. Napada me pak leda zmerit vacku, jestli tam neni chyba. Jeste me napada, ze jsem presedlal na olej Shell Advance Ultra 4T, ale to si myslim, ze jsem si spis polepsil nez pohorsil. Rozvodak by nemohl delat nejaky binec? Nechal jsem tam stare voditka, zdali se byt vcelku zdrave. Ted me jeste napada, ze to klepani zavisi na tom, jestli ji nasypu, nebo zavru a na otackach

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • pila2
  • Avatar uživatele pila2
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #818 od pila2
Odpověděl pila2 pro téma klepani po GO
Na obrázek jsem se díval. Ale jak øíkám na 100% je vačka mazaná jen olejem kterej se tam dostane s rozvodákem. Ostatně jestli budeš sundavat ventilové víko tak se mùžeš pøesvědčit.
Shell advance ultra 4T je plná syntetika. Jsi si jistej že je to určitě Ultra?? Neni to jen SX nebo VSX??? (SX je minerál a VSX je polosyntetika)
Jinak plná syntetika je až skoro škoda na jednoválcové enduro.
Mě tedy navíc na zajetí doporučili minerální olej. a až po zajetí dát polosyntetiku.
Jo a jakou máš viskozitu??? 10W40????
Mùj motor taky není šepot květin. Vzducháče jsou obecně hlučnější a jednoválce uplně nejvíc.
Ono to klepání mùže být i klidně něco jiného. Rozvodák by ale neklepal. Ten by šuštil.
Když jsem motorku kdysi koupil tak v ní také klepalo a bylo to tím že pøedchozí majitel měl strašně velký vùle na ventilech.
Pokud by vačka měla jinou ovalitu tak by to neklapalo. To by \"jen\" ovlivnilo časování ventilù ale klapání by to nezpùsobilo. Aspon si to tedy myslím.
Takhle Ti bohužel neporadím. Jedině bych na Tvém místě zkusil ještě jednou zkontrolovat ventilové vùle.To je práce na momentík. Já na všechny ventily dával 0,1mm. Podle manuálu se má dát 0,08-0,13mm.Na výfukové bych pøípadně dal maličko větší.

Ještě mùžeš zkusit vznést dotaz na foru na www.motorkari.cz . Víc hlav víc ví.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #819 od vanis
Odpověděl vanis pro téma klepani po GO
Ted jsi me zaskocil, Modra flaska a cepovanej ze sudu 3ooKc/1l. Viskozitu bych kecal uplne. Pred tim jsem tam daval (na doporuceni) 20W50, ze by to mohlo trosku omezit papani oleje, ale nepomohlo. Tipl bych si ze je tam 10W50, ale musel bych doma kuknout. Je fakt, ze je to rozdil, protoze kdyz to nastartuju, tak slysim zvuky nez to tam ten olej rozhazi. Ovsem to hlepani neztichne.
Ventily jsou OK. Sani 0,1 a vyfuk 0,1 volneji. Spis mam obavu, jestli palec vacky neni vyssi nez ma a pri otevreni jde ventil na doraz(upnle stlacena pruzina) a proto se to hobluje, ale to by byl asi eXtrem.
Kdyz si skladal kartry, delal jsi i papirove tesneni, nebo jen na tmel?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • pila2
  • Avatar uživatele pila2
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #820 od pila2
Odpověděl pila2 pro téma klepani po GO
300 kč odpovídá plné syntetice.
Jinak pokud jsi dával 20W50 tj. lidově øečeno hustčí olej tak ten mmj. taky sníží hlučnost motoru.
Jinak jak øíkám vačka je ve vaničce a tam by nějakej olej měl být poøád.Nemyslím si že v okamžiku startu jde vačka \"nasucho\".To by asi dlouho nevydržela.
Když jsem motor po výbrusu skládal tak jsem vačku hezky napatlal olejem a pak jsem jí ještě polil aby v té vaničce olej byl. Ale za normálního stavu tam poøád nějakej olej je protože když motor běží tak ho tam rozvodák cáká a když motor chcípneš tak tam ten olej zùstane až do pøíštího startu.

Pokud jde o vačku tak si myslím že vetší ovalita vačky by spíš zpùsobovala větší namáhání vahadla a to by otevíralo ventil jinak - jiné časování. Ventil jako takovej bude chodit poøád stejně protože ten je závislej na nastavené ventilové vùli.
aspon si to takle myslím ale možná že je to jinak. Nejsem žádnej odborník na rozvody.

Kartery jsem neskládal - já motor nepùlil.
Jinak pod válec i pod hlavu jsem těsnění kupoval. Pod ventilové víko jsem dal jen tmel ale asi to v zimě sundám a nějaké těsnění koupím nebo vystøíhnu - trošku to tam pouští olej.
Jinak oba boční dekly jsem dával jen na těsnění a tam to těsní bez problémù.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #821 od vanis
Odpověděl vanis pro téma klepani po GO
Neco tam zustane, ale kdyz to nacutnu, tak to jde poznat :( Jestli je ten olej moc ridkej a film moc slabej, nevim, uz at zaprsi.
kdyz sem to skladal, tak sem taky vsecko machal v oleji a pak to i zaplavil, takze od prvniho slapnuti to jelo po mokrym. Uz me napadlo, jestli jsem nedal nejak blbe tesneni pod pravej kartr a ze by to mazalo rozvodak min a tak neco. uz asi vymyslim kraviny :D
Pod viko bych moc tesneni nedaval, protoze se ti zvysi prumer kluzneho loziska pro vacicu a aby to nedelalo binec nejakej. Boky jsem strihal a ten pravej to je fakt maso :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • pila2
  • Avatar uživatele pila2
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #822 od pila2
Odpověděl pila2 pro téma klepani po GO
No ta syntetika mùže zpùsobit to že motor bude hlučnější ale zase si nemyslím že by to až zpùsobilo klepání v motoru. Na druhou stranu by zase měla výborně mazat.Øekl bych že rozvodák toho oleje nahoru dopraví dost.Jedinej problém mùže být když je oleje v motoru málo.
Fakt těžko øíci.

S tím tesnením pod víko budeš mít pravdu. No když tak zkusím nějakej lepší tmel tež ten co tam mám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • vanis
  • Avatar uživatele vanis Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
18 roků 6 měsíců zpět #823 od vanis
Odpověděl vanis pro téma klepani po GO
Podle flasky by to mel byt Shell Advance Ultra 4T 10W40.

Ja pouzivam motorovej cervenej silikon a v poho, pokud se k nemu chovas tak jak mas (ne slozit motor, za 5minut zaplavit olejem a vzhuru do lesa, jak ja jednou) tak krasa. Mel jsem pujceny tmel Pauli a to teklo jak Dunaj - nikdy vice

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.335 sekund
Powered by Kunena fórum