Download menu
Zmizel olej 600km -> 2 litry!
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Hlava byla na opravě hliníku uložená vačky. Nemá tam někde být mazací kanálek který omylem zavařili, nebo kudma to má být mazané? Já s motorkou ještě čest neměl, ale v autech je to asi jen přece řešené jinak.
Mě napadá že to může být olejové čerpadlo. Protože jinak se nedovedu vysvětlit proč najedu v sobotu 300 km a vačka drží a z ničeho nic začne cvakat. To samé včera, po seřízení jsem ujel 60 km a během 3 minut jízdy se to zase posralo. Možná že čerpadlo funguje, ale někdy má slabou chvíli a nedokáže vytlačit olej až nahoru do hlavy. Kliku ale přitom namaže.
S tím mizejícím olejem fakt netuším, vypustil jsem ho asi 1,5 litru. Přitom jak jsem vyjížděl v neděli ráno, bylo tam kousek přes "full". A z výfuku mě prý smrdí olej a jedna svíčka je zahnojená od oleje. Kdyby byla bohatá směs, tak to tolik oleja snad žrát nebude, ne?
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
Olejové čerpadlo si myslím, že to nebude, protože to je principielně jenoduchá věc. Pokud není totálka vyšlehané (a takové jsem ještě na DR neviděl), tak to maže dokud je v motoru olej. Já tipuju vyběhaný válec nebo něco z kroužkama (už jsem viděl třeba motor po výbrusu s novým pístem na kterém byly staré o číslo menší kroužky... a taky to bralo oleje až běda...
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
-
- Offline
- Diskutér
-
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
nasavacie vahadlo a hriadel odtial na vacka (nasavacia)
nasavacie vahadlo a hriadel odtial na vacka (vyfukova) odtial na vyfkove vahadlo a hriadel
tolko podla schemy mazania z manualu.
cize podla tohot je naozaj vyfova strana zasobovana mensim mnozstvom oleja ako nasavacia
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Dneska vyndávám s kamarádem motor z rámu a odvezu ho do práce, kde máme veškeré vybavení. Dokonce i soustružnu s honovačkou.
Válec půjde určitě dolů.
Bojím se ale o tu vačku že je chycená

Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
-
- Offline
- Diskutér spamista :-)
-
- Příspěvky: 2490
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piwča
-
- Offline
- Diskutér spamista :-)
-
- Příspěvky: 2490
- Karma: 29
- Obdržená poděkování 21
Možná blbě vidím, ale tady na tý fotce vidím u tý louže mraky nějakejch střepů.Zdeněk Šnajdr napsal: Ještě přihodím jednu...
Na každém setkání jsem potkal celkem super spolek bláznů a plnou lednici piv, k dokonalosti chyběl snad jen konopný smotek, halelůjá
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Dneska jsem motor vymontoval a odvezl do práce (spravuju lokomotivy, je tam kupa lidí co spravují motory celý život).
Takže->
1. Píst-> Nálitky pod kroužky jsou podřené, kroužky jsou v pořádku, ale už mají nejspíš něco za sebou, protože mají axiální vůli. Krom toho je píst poklepaný od ventilů, vím že tam mají být 4 zářezy, ale jich je tam 2x tolik.
2.Ojniční čep->Ten už to má taky za sebou, dokonce to vypadá že ho někdo spravoval bruskou.
3.Vačka-> Ta je KO, jak už tady ostatní psali, je vyhřátá a vydřená..
4.Vahadla-> Ty jsou na jasnou výměnu.
5.Hlava-> To jestli to správně maže, to se nám asi nepodaří zjisti, celý ten systém toho mazání je pěkně složitý jak jsme koukali. Jedno gufero na ventilech bylo špatně nasazené, takže tama ten olej asi taky tekl.
6.Rozvoďák-> Ten už je na pokraji životnosti, do konce napínáku zbývá už jen kousek.
Můj verdikt je takový, že za ten zničený vršek si můžu sám tím, že jsem si nezkontoloval olej, musím se ale obhájit, že jsem opravdu netušil, že ho musím kontrolovat co 100 km.
Problém je ten, že jsem mluvil s bývalým majitelem, ten tam chce píst a kroužky nechat a spravit jen vršek s guferem. Což mě se velice nelíbí, protože vím že to budu za chvíli rozdělávat znovu. Zkusím to s ním něják domluvit že pudem půl na půl, já zaplatím pístní sadu a on nechá spravit ten vršek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
Pokud nemáš doma strom tisícovník nebo klobásovník tak budeš jenom investovat !!!Nebuď měkej a trvej na vrácení peněz a na sraz přijeď taxíkem!!!!!!!!!!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- drtomi
-
- Offline
- Diskutér
-
- Příspěvky: 76
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Já to spočítal na 9000,-
Pístní povýbrusová sada 4700,-
Těsnění pod hlavu 390,-
Vahadla 3200,-
Gufera 540,-
Výbrus 500,-
Dneska vezu hlavu s vačko a vahadlama majiteli, že prý mi to nechá spravit, ale samozřejmně to s ním zkusím vyřešit. Zaplatil jsem mu zatím půlku...a jestli mě půlku odpustí, uvidíme večer..
V práci mě proměřili, ojnici, píst, válec, pístní čep....nejhůř je na tom válec. Tam je rozdíl mezi vrškem a spodem 0,1 mm, což je na takový malý motor hodně. První kroužek lítá v drážce. Ostatní jsou ještě vcelku v normě...
Nemáte někde nějáký měrový list, nebo jak jdou po sobě výbrusy?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- admin
-
- Offline
- Moderator
-
- Příspěvky: 677
- Karma: 21
- Obdržená poděkování 11
Tak hodně štěstí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
Jinak výbrusy jdou pokud vím po 0,5 mm, ale pokud je ve válci rozdíl 0,1 mm mezi vrchem a spodkem je to vylítané jak sviň. Teď bych kecal, ale myslím, že vůle píst válec se u kovaných pístů dává asi 0,08 (u litých míň - ale to najdeš v manuálu). Takže jestli je tam rozdíl 0,1 mm tak to znamená, že tam kde je největší rozdíl máš už vůli víc jak dvojnásobnou. Tímdle tempem pokračuj a ušetříš 500,- za výbrus páč se to vybrousí samo :-D muhehehe
Další tip - pokud kroužek v drážce na pístu má vůli nahoru a dolů, tak se nediv, že to žere olej - protože to pumpuje ve smyslu pístového čerpadla. Další známka, že to chce nový píst.
Jinak pokud se do toho pouštíš sám, sežeň si mikrofische (dostupné na partsdepot.cz) a manuál, kde jsou veškeré servisní hodnoty včetně utahovacích momentů. Hodí se mít k ruce foťák a fotit si jak to bylo. Nafocený rozebraný motor je tady v galerce (já mám osobně nafocené dva - ale je to DR 600, takže se trochu liší v detailech - i tak můžu dát link, když bude třeba). Pak budeš potřebovat stahovák na magneto (je tu někde výkres) a na skládání se hodí pár přípravků a momentový klíč.
Držím palce !

Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- A.Jah
-
- Offline
- Diskutér
-
- Příspěvky: 84
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Nakonec to dopadne...prozatím takto.
On nechá spravit vačku (vyleštit) a zaplatí vahadla a já mu doplatím zbytek peněz. Podle jeho slov je píst ještě v pořádku, stejně tak kroužky a válec ještě vydrží...
Mě se to samozřejmně nelíbí, taky bych motor spravil pořádně a měl na pár let pokoj, ale bohužel se to nepodaří, protože nemám peníze. Jo, kdybych se držel hesla "Když chceš opici, musíš mít na banány"...neměl jsem si nic kupovat.
Takže zítra jdu objednat do Paskova vahadla, těsnění pod hlavu a pod válec. Nejradši bych si objednal i píst s kroužkama a pístním čepem, ale bohužel.
Složím to tak jak to je se spravenou vačkou a vahadly a uvidím kolik to bude žrát oleje kdyžtak se to znovu rozdělá, ale klikovku určitě opravovat nebudu.
V práci mi kolega díly motoru kompletně přeměřil, stáhl jsem si manuál a už na to koukám...
Píst-> Servisní limit : 94,880 ..
Můj rozměr: 94,63 x 94,88
Válec->Servisní limit: 95,065
Můj rozměr: 95,13x95,08
95,12x95,08
95,02x95,05
Pístní čep-> Limit: 22,980
Můj: 22,985 a 22,985
Píst, otvor pro čep-> Limit: 22,030
Můj: 23,01
Ojnice-> Limit: 23,040
Můj: 23,05x23,02
Tloušťku kroužků jsme neměřili.
Takže ani číslama jsem bývalému majiteli nedokázal že je motor vyběhaný....Takže motor složím, pojezdím, seženu si výbrus, objednám díly a až budu všecko mít, zase to rozkopu...je mi líto

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Heki
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
Hoď sem pak lepší foto té vačky - ať Ti řeknem zda to vyleštění pomůže nebo je to ztráta času (a nových vahadel).
Pístní sada se dá koupit kovaná (Wiseco, Wössner) za cenu něco přes čtyřku. Hodí to i nějaký výkon (seženeš na www.oulehla.cz )
Pokud to chceš skládat jako provizorium na jednu sezonu, lze tam vrazit i to těsnění z druhovýroby. To pod válec jde vystřihnout z těsnícího papíru správné tloušťky (a lehce bych to máznul silikonem na motory) a pod hlavu se taky dá dát náhrada - taky ale doporučuju použít silikon (jen mikroskopické množství !!! ať se nic neucpe !!! ) . Origo těsnění je potažené nějakou gumou nebo něčím takovým co pomáhá těsnit. Ty náhrady to většinou nemají a pak to může slzet.
Jo a nepoužívej prosím červený silikon - kup si černý, dělá se taky (např. loctite ho prodává) - když vidím motor ze kterého leze půl kila červeného tmelu na každém místě, zabolí mě u srdce :-D
Heki z Opavy, member of Hedgehogs a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pazhaut
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
- Příspěvky: 976
- Karma: 20
- Obdržená poděkování 43
nebo neco takového
www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/628900-dr-650-r-dakar.html
nevyjde to levněji ??
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- backmen
-
- Offline
- Výborný diskutér
-
- Příspěvky: 731
- Karma: 17
- Obdržená poděkování 40
www.merakoshop.cz/vyhledavani/?string=DR+650
Jo a pokud dodáš origo i pomačkaný tak ti ho udělaj nový a dokonce si můžeš vybrat materiál.
Těsnění pod hlavu umí i s měděným zesílením.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zdeněk Šnajdr
-
Autor tématu
- Offline
- Dobrý diskutér
-
- Příspěvky: 160
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Výbrus jsem sehnal ve skotnici za nějáké 300,-. Ale moc nerozumím tomu jak to objednávat
Píst má teď 95,113 bo kolik, a v moto gelnar maji písty +1 mm.
Mám teda koupit 96 mm a nechat udělat výbrus nad 96?
Může být?....
Dneska jedu pro ty vahadla a těsnění, co já vím tak ceny mají praktický stejné jak na partsdepot a nemusím se strachovat o nějákou poštu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.